Спешната помощ е превърната в домашна поликлиника, сочи шефът на "Пирогов"
В повечето случаи линейки ходят на адреси не за спешни пациенти, коментира пред бTВ директорът на "Пирогов" проф. Стоян Миланов по повод на доклада на Сметната палата за състоянието на Спешната помощ. По думите му Спешната помощ е превърната в домашна поликлиника.
Погрешно е разбирането, че в линейката може да се окаже кой знае каква помощ. Целта е до няколко години да се направи така, че пациентът да стига бързо до лекарска полощ, а не само да го взема линейката, обясни Миланов.
Обслужването на амбулаторни пациенти е скритата за обществото дейност на Спешната помощ, но ако 60 хиляди годишно са повикванията за линейки, толкова са и този вид прегледи, обясни Миланов. Това означава лош достъп на пациенти до здравната помощ като цяло. Спешната помощ била само буфер.
По правило в линейката не трябва да има лекар, защото това е разсипия на кадри, а най-много парамедик или фелдшер. Линейката е средство за логистика, а не за лечение, включи се и бившият зам.-министър на здравеопазването д-р Стойчо Кацаров.
Още по темата:
- » Шефът на "Пирогов" обвини Здравната каса в рекет - притискали го да подпише некоректен договор, за да преведат пари на болницата
- » Шефът на "Пирогов": Парите за глава добитък са повече от тези за спешен пациент
- » Шефът на Пирогов: Ние сме убежище на всички нуждаещи се