Нова версия: Земята е създадена след челен сблъсък с планетата-ембрион Тея (ВИДЕО)

Снимка: НАСА

„Жесток, челен сблъсък“ е създал планетата Земя във вида, в който я познаваме, обявиха учени, цитирани от британския в. „Индипендънт“.

Според проучването, водено от изследователи на Калифорнийския университет в Лос Анджелис, планета ембрион, наречена Тея, се е сблъскала със Земята, когато е била само на около 100 млн. години. Тея най-вероятно е била с размерите на Марс или на Земята.

До сега беше известно, че Тея и Земята са се сблъскали, но според новите данни техният удар е бил челен, а не както се смяташе предварително страничен и неточен. Силата на сблъсъка между двете небесни тела е предизвикал създаването на новата „обща“ планета Земя, а отчупено парче от тях е формирало Луната.

Изследователите също така са сравнили камъни от Луната, донесени от три мисии „Аполо“, с вулканични скали, намерени в Хаваите и Аризона. За тяхна изненада не са били открити различия в кислородните изотопи на камъните, които също така споделят общи химични подписи.

Едуард Йънг, водещ автор на изследването и професор към Калифорнийския университет заяви, че няма открити разлики между кислородните изотопи на Земята и на Луната като те са „неразличими“.

Според Йънг, ако Тея не се беше разбила в Земята, то със сигурност щеше да прерасне в отделна планета.

#Земята #сблъсък #Луната #Аполо #САЩ