„Фолксваген" засилва вниманието си към китайския пазар
Германската компания „Фолксваген" (Volkswagen AG), която е най-големият автомобилостроител в Европа, насочи още повече вниманието си към продажбите на стратегическия китайски пазар.
Освен това компанията направи промени в ръководството на бизнеса с камиони, предаде АП, цитирана от „Медиапул”.
Надзорният съвет на „Фолксваген” одобри създаването на нова позиция в директорския борд, ръководеща целия бизнес на групата в Китай.
В съобщение на групата, която включва марките „Фолксваген" (Volkswagen), „Ауди" (Audi), „Ламборгини" (Lamborghini), „Порше" (Porsche), „Шкода" (Skoda) и „Бентли" (Bentley), се посочва, че решението „отразява значението на Китай като най-голям пазар на автомобили в света".
Миналата година компанията продаде там 2.3 милиона коли, отчитайки оперативна печалба от 2.6 милиарда евро.
Новият отдел, отговарящ за Китай, ще бъде оглавен от Йохен Хайцман, който напуска поста си на ръководител на подразделение за камиони, обяви „Фолксваген" след заседание на борда.
Хайцман ще бъде наследен от главния изпълнителен директор на шведската компания за производство на камиони „Скания" (Scania AB) – Лейф Йостлинг.
„Фолксваген" съвсем неотдавна придоби мажоритарни дялове в „Скания" и германската „МАН” (MAN), като сега основната задача на Йостлинг ще бъде да засили сътрудничеството между двете компании и собственото подразделение за камиони на Фолксваген, за да направи по-печеливша бизнес линията.
Още по темата:
- » Financial Times: Разузнаванията предупреждават, че Русия замисля саботажи в Европа
- » Сътрудник на евродепутат е заподозрян в шпионаж в полза на Китай
- » The Telegraph: Европа трябва да е готова, ако Тръмп изтегли САЩ от НАТО