България оглави класация за продажби на коли с фалшив ръст от 50%

България оглави класация за продажби на коли с фалшив ръст от 50%
При производителите през май се запазва тенденцията ръст да отчитат корейските марки – „Киа“ (29,9%) и „Хюндай“ (5,7%). Снимка: kiamotors.com
A A+ A++ A

България оглави класацията по продажби на нови леки автомобили в Европа с фалшив ръст от 50,5% според статистиката на Асоциацията на европейските производители (АСЕА).

Според данните на АСЕА на фона на 8,7% срив на търсенето в страните от Еврозоната търговците в България отчитат 50,5% скок на продажбите, а сключените сделки в България през май са 2398 срещу 1593 през същия месец на миналата година, предаде „Дневник“.

Все още не е ясно откъде АСЕА черпи данни за бюлетините си, при положение че официална статистика за пазара в България няма от октомври 2011 г.

Според най-достоверната версия цифрите се дават от местните представителства на съответните марки към централите, които пък ги препращат на европейската асоциация.

Новината за сериозния скок в продажбите изненада представителите на бранша в България.

„Няма такова нещо, няма такива скокове, от година насам продажбите са на почти едни и същи нива“, коментира бранд мениджърът на „Тойота“ Иван Антров пред „Дневник“.

„Опел“ пък отчита 111 сделки през май 2011 г., докато година по-късно те са паднали на 84, заяви ръководителят на представителството на компанията в България Вихрен Горанчев.

По думите му ръстът в продажбите на нови автомобили може да е положителен за всички фирми, но той не надхвърля 7-8%, или 1900 коли.

„Единственото обяснение на подобни цифри е силен реекспорт. Никой от колегите не се хвалеше с добри продажби, освен тези, които изнасят“, коментира представител на друга голяма фирма от бранша, пожелал да остане анонимен.

Обобщение на сделките по фирми показа, че реално през май продажбите са около 1800, тоест с около 13% повече от същия период на миналата година.

Що се отнася до данните на АСЕА за периода януари–май, които сочат 4% ръст до 7635 броя нови автомобили, те по-скоро се приемат за верни от хората в бранша у нас.

Износът на автомобили за страни от ЕС и отчитането им за продадени в България беше основната причина браншовата Асоциация на автомобилните производители да спре да дава изкривените данни през октомври миналата година.

Тогава беше обявено, че при 16 000 сключени сделки за деветте месеца на 2011 г., поне 6000 коли са напуснали територията на страната.

Иначе пазарът на автомобили в ЕС бележи спад в продажбите за осми пореден месец. За май сделките са 1 106 845, или с 8,7% по-малко от същия период на миналата година.

При производителите през май се запазва тенденцията ръст да отчитат корейските марки - „Киа“ (29,9%) и „Хюндай“ (5,7%). От големите фирми компания им правят „Тойота“ и „Хонда“ с почти еднакво повишение на продажбите, около 13%, и „Шевролет“ (16,2%).

Най-големият европейски производител - „Фолксваген груп“, отчита спад с 5,7% на продажбите. Колите на френските PSA и „Рено“ са съответно с 19,5 и 17,1% по-малко търсени, а тези на „Форд“ и „Дженерал мотърс“ – с около 13%.

#„Рено“ #„Хюндай“ #„Тойота“ #Асоциация на автомобилните производители #АСЕА

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Промишленост
Последно от Промишленост

Всички новини от Промишленост »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници