Началникът на РУ-Сливен се срещна с представители на сливенските мото клубове

Началникът на РУ-Сливен се срещна с представители на сливенските мото клубове
A A+ A++ A

Предстоящото откриване на мото сезона в Сливен и свързаните с това мероприятия бяха
обсъдени на работна среща, инициирана от началника на РУ-Сливен. Вчера главен инспектор
Димитър Кикьов се срещна с президентите на сливенските мото клубове „Биволите” и
„Хайдути”. В присъствието на началниците на сектор „Охранителна полиция” и група „Охрана
на обществения ред” беше обсъден плана за предстоящото събитие и ролята на РУ-Сливен.
Мото сезонът ще бъде открит на 21 април и предвижда редица мероприятия и зрелищни
събития, което изисква съдействие от страна на органите на реда за безпрепятствено протичане
на събитието, недопускане на инциденти и опазване на обществения ред.
Двете страни обсъдиха маршрута на почетната обиколка, която ще започне от площад Хаджи
Димитър, ще премине по булевардите „Г.С.Раковски”, „П.Хитов”, „Ст.Стамболов” през ЖП-
гара, по булевард „Банско шосе”, като ще завърши в центъра на квартал „Речица”. Полицейско
присъствие ще има по целия маршрут, като по-значително ще е в районите на големите
кръстовища. Мероприятията по откриването ще продължат на обособения паркинг в центъра
на квартал „Речица” по начин, който няма да доведе до затрудняване на движението.
Главен инспектор Кикьов призова за съдействие, от страна на ръководствата на мото
клубовете, за провеждане на разяснителна кампания, свързана със спазване на Закона за
движение по пътищата и безопасното поведение на водачите на мотоциклети и мотопеди.
Обърна внимание на порочната практика, от някои водачи, да скриват регистрационните
табели на мотоциклетите. Съгласно Наредбата за регистрация на моторните превозните
средства регистрационната табела, при мотоциклетите и мотопедите, трябва да е поставена
отзад, видима и отвесно разположена. Димитър Кикьов беше категоричен, че подобно
поведение няма да се толерира и ще бъде наказвано съгласно закона, което предвижда глоба и
лишаване от правоуправление. Бяха обсъдени и други аспекти от поведението на
мотоциклетистите на пътя и отношението им към останалите участници в движението.
Наблегна се на темите, които са пряко свързани с безопасността- високата скорост,
изпреварването, допускането на неправоспособни водачи да управляват мощни мотоциклети и
други. Набелязаха се съвместни действия и мероприятия, които биха спомогнали за
повишаване на пътната безопасност.
РУ-Сливен предоставя на вниманието на водачите на мотоциклети и мотопеди основни
практически препоръки, свързани с тяхното поведение на пътя, за предотвратяване на тежки
пътнотранспортни произшествия.
Техническата изправност, екипировката
Безопасното движение с мотоциклети и мотопеди изисква да не се правят дори най-малки
компромиси с техническата изправност: светлини, спирачки, състояние на гумите; лагерите,
веригата, амортисьорите, осите и т.н. Дори най-малки хлабини в ходовата част, при високите
скорости могат да предизвикат опасни вибрации, които да изхвърлят мотоциклета извън пътя.
Вие и вашите спътници Винаги поставяйте защитни каски, дори при пътувания на съвсем
малки разстояния. Най-често при злополука возещите се на мотоциклет, мотопед при удар в
дърво, стълби и при падане блъскат главата си - в дърво, стълб, бордюр край платното.
Осигурете си специални защитни облекла за предпазване от наранявания при падане и удари.


МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
Дирекция “Пресцентър и връзки с обществеността” - МВР
София, ул.”Гурко” №23, тел.:9823754 факс:9877967, e-mail: spvo@mvr.bg

Скоростта
Известно е, че управлението и возенето на мотоциклет или мотопед са несравнимо по-рискови
от това на автомобили. Водачите и пътниците не са защитени и всяко падане или удар в друг
автомобил или крайпътно препятствие води до изключително тежки последици, дори когато
скоростта не е голяма.
Не се поддавайте на изкушенията на адреналина от високите скорости. Изберете уравновесен,
не агресивен стил на управление на мотоциклета, без множество резки ускорения, слаломиране
и рязко спиране. По-добре се движете със скоростта на автомобилния поток, на по-голяма
дистанция, която ви осигурява място и време за реагиране при непредвидена ситуация.
Не се състезавайте с другите и не се поддавайте на „покани” от ваши колеги на пътя за
надбягване. Това би довело до екстремен риск от произшествие.
Помнете, че най-голямата победа на пътя е да пристигнеш невредим с този, когото возиш, от
точка „А” до точка „Б”.
Не се опитвайте да поставяте „рекорди” - примерно, че сте изминали дистанцията от София за
Бургас за два часа и половина! Това е напълно безсмислено и опасно. Няма да получите и
специална награда за подвига.
Най-опасни за пътни злополуки са улиците в населените места. Застраховайте се с намалена
скорост - в рамките на разрешената, а на конфликтни места - и по-малка. Опасностите в
селищата са на всяка крачка: разсеян и /или бавен недовиждащ възрастен човек, който излиза
неочаквано на платното; внезапно втурващи се на улицата играещи деца; майки с колички;
невнимателен или неправоспособен водач, който в последния момент ще ви затвори пътя,
отнемайки предимство; нарушител, който навлиза в кръстовището при червен сигнал на
светофара; шофьор, най често възрастен, който не наблюдава огледалата за обратно виждане
и започва завой наляво или в обратна посока без да е забелязал приближаващия отзад
мотоциклетист /мотопедист/; внезапно появило се дете - на велосипед, ролкови кънки,
скейтборд, куче и много други опасности. При висока скорост не можете да реагирате и да
предотвратите удар и падане.
Движете се с такава скорост, която да ви осигури спокойно, сигурно управление, което не
налага рязко използване на спирачките.

Изпреварването
Опитите за изпреварване в участъци, където това е забранено с непрекъсната линия и пътни
знаци, при интензивно насрещно движение, са опасни. Много мотоциклетисти нарушават
правилата и преминават на минимална странична дистанция от изпреварваните от тях
автомобили, като се стремят да не излизат от своята лента. Има опасност от отклоняване
наляво и челен удар с насрещни автомобили, както за падане при съприкосновение с
изпреварвания или насрещния автомобил. Особено критично е, когато биват изпреварвани
тирове и други едрогабаритни машини, които ограничават видимостта.
Започналото изпреварване на гладка настилка с увеличена скорост може да завърши зле при
попадане на мотоциклетиста внезапно на неравна настилка.Започвайте маневрата само ако сте
сигурни, че участъкът пред вас е без опасни неравности.

След зимата по много пътища от валежите има изнесен, пясък, кал, малки камъчета на
платното. В краищата на платното са се образували ивици пясък от разпръснатия против
заледяванията. Стремете се гумите да не стъпват на тези ивици, особено на завои, където
мотоциклетът /мотопедът/ би се подхлъзнал и би последвало падане с тежки последици.
Бъдете много предпазливи и не изпреварвайте автомобили в зоната на кръстовища извън
населените места. Често настъпват злополуки, когато автомобилът, който сте започнали да
изпреварвате, внезапно предприеме маневра - завой наляво, и ви затваря пътя в последния
момент.
Помнете, че другите на пътя - водачи, пешеходци, не забелязват добре и отдалече
мотоциклетите поради малките им габарити в сравнение с тези на автомобилите, в съчетание с
обичайно високата им скорост. Това води до критични ситуации и пътни злополуки. Водачите
на автомобили започват маневри - завиване наляво или в обратна посока, с погрешното
убеждение, че приближаващият мотоциклет /в същата или в обратната посока/ е достатъчно
далече. Някои от водачите на автомобили не поглеждат често в огледалата за обратно виждане
и дори не забелязват, че отзад ги застига мотоциклет, който започва изпреварване.
При изпреварване осигурявайте възможно по-голяма странична дистанция от изпреварваното
от вас превозно средство - автомобил, друг мотоциклет, мотопед, възрастен или дете на
велосипед. Най-често велосипедистите пострадват при пътни злополуки при следната
ситуация: движейки се направо, те обръщат глава назад, за да видят приближаващото превозно
средство, поради което несъзнателно рязко завиват наляво и попадат в опасната зона.
Предимството
Когато на кръстовище нямате предимство, изчаквайте достатъчно търпеливо преминаването на
всички превозни средства, движещи по пътя с предимство. И обратно: когато вие сте с
предимство, още преди кръстовището намалете скоростта с готовност да реагирате, тъй като е
голяма вероятността някой от изчакващите да потегли по-рано и внезапно да ви затвори пътя.
Също намалете скоростта и бъдете предпазливи, когато се движите направо и имате
предимство пред завиващи автомобили: много често главно възрастни шофьори, водачи на
трактори и селскостопански машини, каруцари започват завиване без да са се убедили
достатъчно добре, че не създават конфликт с движещи се направо. Не забравяйте, че поради
малките си габарити, макар със запален фар, мотоциклетът е по-трудно забележим, а поради
високата си скорост се озовава за секунди на мястото на сблъсъка с предприелия завиването.
Преди да извършите маневра, включвайте достатъчно рано мигачите; не забравяйте, че сте по-
трудно забележим в сравнение с автомобилите в интензивното движение. Винаги преди
маневра се убеждавайте сигурно, че другите участници в движението са ви възприели и ще
осигурят безопасното Ви преминаване.
Не преминавайте с висока скорост през кръстовища, въпреки че имате предимство зелен
сигнал на светофара/. Не увеличавайте скоростта с цел да „хванете” зеления сигнал, който
изтича - винаги се намира пешеходец, решил да притича на червено, или шофьор на
автомобил, който прибързано ще навлезе в кръстовището още на жълт сигнал, преди зеления.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници