Жельо Бойчев: Стана ясно, че с тол-системата сме доникъде

Жельо Бойчев: Стана ясно, че с тол-системата сме доникъде
A A+ A++ A

„Става ясно от отговор на министър Нанков, че с тол-системата сме доникъде. Услугата ще
бъде начислявана върху транспортната услуга и това означава- да очакваме повишение на
цените и на автобусните превози“. Това заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП за
България“ Жельо Бойчев по време на парламентарен контрол към министъра на
регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков. „Ние сме готови да участваме в
този дебат, защото държим да бъде защитен българският национален интерес“, категоричен
е той. Бойчев обясни, че на въпроса- кой още определи тарифата, министърът отговаря, че
тепърва ще се вземе решение за подготовка за тарифирането и ще се наемат допълнителни
консултанти. „А какво правиха до сега? Кой ще определи тарифите – МС, Агенция „Пътна
инфраструктура“, НС? Под път и над път министър-председателят и министърът, поне
година и половина, където и да се снимат - до някакви пътища и обекти, обясняват за тол-
системата“, коментира Бойчев. Той подчерта, че народните представители от „БСП за
България“ няколко пъти са се опитали в комисия да предизвикат този дебат, защото
навсякъде се говори за политиката по тол-системата, само не и в НС.
Георги Свиленски: 200 000 администрация няма да стигне, за да реши проблема с
дупките – те са доста повече
„200 000 администрация няма да стигне, за да реши проблема с дупките – те са доста
повече. Не това е начинът“, категоричен е зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“
Георги Свиленски. Той подчерта, че всяка пролет, когато отмине зимата и снегът се стопи,
българските граждани, а и депутатите, виждат резултатите от работата на съответното
правителство относно поддържането и ремонта на пътната инфраструктура. „Дупките по
улиците са факт. Това е най-прекият индикатор за работата на управляващите по ремонта и
поддържането на пътни участъци“, каза още той. Според него решението на проблема е
може би в политиката, която е възприело правителството на „Борисов-2“ - въвеждането на
т.нар. тол-система. „Това го стартираха през 2015 г. и след дълги усилия, години
обжалвания, спиране и пускане на процедурата, вече имаме избран изпълнител. Става
ясно, че обхватът на системата ще бъде около 83%-85% от пътищата на България. След
това обхватът беше намален до 50%. Българските граждани и досега не са наясно каква
част и кои пътища ще бъдат обложени с такса“, посочи народният представител. Той уточни,
че това има значение, както за събирането, така и за хората, които ще плащат.
„Управляващите твърдят, че за лоши пътища няма да се прилага тол-система. Как точно ще
се преценява кои пътища са лоши? Носят ли отговорност фирмите, които са извършвали
ремонт по тези пътища, които трябва да бъдат обложени с тол-система, но поради
некачествените ремонти няма да бъдат обложени?“, попита народният представител.
Според него това е най-справедливата система за заплащане преминаването по
българските пътища, но трябва да стане ясно- каква е политиката на правителството по тази
тема.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Политика
Последно от Политика

Всички новини от Политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници