България спряла камионите по пътищата си заради Румъния

България спряла камионите по пътищата си заради Румъния
Когато температурите надхвърлят 35 градуса, по републиканските пътища влиза в сила забраната за движение на тежкотоварни камиони над 20 тона през деня. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Румъния е причината в България да бъде въведена забрана за движение на камиони над 7,5 тона по пътищата през деня, която беше в сила във вторник, обясни регионалният министър Лиляна Павлова.

Когато температурите надхвърлят 35 градуса, по републиканските пътища влиза в сила забраната за движение на тежкотоварни камиони над 20 тона през деня.

Вчера обаче от забраната бяха засегнати и доста по-леки. Това разгневи шофьорите, които се оплакаха от липса на елементарни условия, в които да изчакат отмяната на забраната.

Регионалният министър Лиляна Павлова заяви пред бТВ, че причината за въвеждането на тази забрана е затварянето на границата от страна на Румъния, където в сила е код „червено" заради високите температури.

„Полицията ги спираше и предупреждаваше два часа по-рано, за да стигнат до най-близкия паркинг, където да спрат и да изчакат да падне ограничението," заяви Лиляна Павлова.

По думите й новите 70 км на магистрала „Тракия" от Стара Загора до Ямбол са достатъчно добри като качество и те биха издържали на тежкотоварни камиони през жегите.

„Но няма как само заради 70 км нова магистрала да пуснем целия трафик," коментира Лиляна Павлова.

Същевременно регионалният министър призна, че има проблем с табелите.

„Възложила съм на всички областни пътни управления да си анализират всички табели и да се актуализират в максимална степен," посочи Павлова.

Що се отнася до проверките на концесионерите на плажовете, Лиляна Павлова заяви, че те не са изненадващи, а са започнали в началото на сезона. Инспекторите гледат първо медицинското оборудване.

„Към юни месец при 80% от концесионерите липсва медицинско оборудване. Към днешна дата по-голямата част от тях отстраняват нередностите по предписанията," заяви Лиляна Павлова.

„500 лв. струват медицинските апарати. Ако не могат да си го позволят, по-добре да не се занимават с концесията," категорична е тя.

Втората част от проверките засягат свободната част за плажуване, която трябва да е 50% от плажа и на нея хората да могат да си сложат собствени чадъри. Освен това спасителите трябва да са на 100 метра, да са оборудвани и екипирани, да има тоалетни, съблекални. Сред задълженията на концесионерите е и да предоставят душ на плажуващите.

„Плажът на Китен е изряден – там зоната за свободно плажуване се редува с платената," заяви Лиляна Павлова. Като лош пример тя отново даде плажа на Каваците.

„Нямаше нищо през юли там. Концесионерът обаче не си е платил таксите, дължи ни и лихви. По съдебен ред ще му запорираме сметките," обяви Лиляна Павлова.

От регионалното министерство ще сложат сами табели, за да знаят хората, че плажът е неохраняем.

#Лиляна Павлова #България #Румъния #червен код #горещини #камиони

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници