Как българите пият кафе?

Как българите пият кафе?
A A+ A++ A

При повечето активни в интернет българи не минава и ден без да изпият чаша кафе. Най-често го купуват от супермаркета и му се наслаждават у дома NESCAFE е най-активният бранд в категория „кафе“ през периода януари- октомври 2019 г. Българите обичат кафето и го пият основно за да се ободрят и фокусират. Обикновено го купуват от супермаркета и най-често го пият вкъщи. Това става ясно благодарение на онлайн проучване, направено от Nielsen Admosphere Bulgaria и Български Национален Панел.

То е проведено сред 1000 респонденти от онлайн населението на страната на възраст 15 или повече години. Изследването е допълнено с данни от рекламния мониторинг на Nielsen Admosphere Bulgaria. Те показват, че за периода януари–октомври 2019 г. най-активният бранд в категория „кафе“ според реализирани ТРП‘ 30 е NESCAFE. 85% от активните в интернет българи се наслаждават на кафето всеки ден - 60% от тях дори пият по няколко чаши, а 25% се ограничават до една дневно.

Част от респондентите са отговорили, че пият кафе рядко, а само 6% никога не пият кафе. Прочуването показва, че дневно жените, които консумират ароматната напитка, са малко повече от мъжете. Не е новина, че кафето може да бъде много ободряващо, особено, когато сме уморени или трябва да се съсредоточим на работотното място. „Действа ми ободряващо“ е най-популярният отговор на въпроса „Защо пиете кафе?“ - 64% от респондентите твърдят това, като повечето от тях са на възраст 35-44 години. Около една трета от анкетираните пият кафе заради вкуса му, 28% - заради аромата му, а 27% го правят по навик.

От изследването става ясно, че 69% от активните в интернет българи предпочитат кафе на зърна. 25% обикновено пият инстантни кафени напитки (от типа 3 в 1, разтворимо капучино и др.) и почти същия процент харесват инстантно (разтворимо) кафе. Прясното кафе на зърна е предпочитано малко повече от мъжете, както и от хората на възраст над 35 години. По-младите респонденти, от друга страна, пият по-голямо количество инстантно кафе (от типа 3 в 1, разтворимо капучино и др.), в сравнение с останалите възрастови групи. Повече от половината респонденти (55%), взели участие в проучването, пият кафе най-често у дома.

Интересно е да се отбележи, че жените се наслаждават на ободряващата напитка вкъщи много повече от мъжете. 25% от анкетираните са отговорили, че пият кафе предимно на работа или в училище, като това твърдение е валидно в по-голяма степен за мъжете. Само 14% от респондентите посещават най-често кафене или ресторант за своята дневна доза кофеин – тук отново преобладават мъжете. На въпроса „Откъде най-често купувате кафето, което консумирате у дома?“ - 64% от респондентите, които обичайно пият кафе, са отговорили, че това е супермаркетът.

Близо една трета го купуват от местен магазин, а 25% - от специализирани магазини за кафе/чай. Освен с информация за различните навици и предпочитания по отношение консумацията на кафе от активното онлайн население на страната, допълнихме анализа и с данни от рекламния мониторинг на Nielsen Admosphere Bulgaria. Те показват, че за периода януари–октомври 2019 г. най-активният бранд в категория „кафе“ според реализирани ТРП‘30 е NESCAFE. Сравнявайки инвестираните през посочения период брутни рекламни бюджети в телевизия, радио и преса, можем да отбележим, че съвсем очаквано телевизията е най-популярната медия сред рекламодателите и в категория „кафе“. По тази причина насочихме своя анализ към нея и изчислихме какви са били инвестициите в телевизионна реклама на петте най-активни марки кафе през периода януари–октомври 2019 г. (според реализираните TRP’30, сред зрителите от възрастова група 15+ години).

 

 

 

 

Какво показват данните? От таблица 1 става ясно, че марките с най-много реализирани TRP‘30 - NESCAFE и JACOBS, бележат спад спрямо същия период на предходната година съответно с -14% и -8%. След тях на трето място се нарежда TCHIBO, брандът се изкачва с една позиция в сравнение с януари-октомври 2018 г. с ръст от 37%. Веднага след това виждаме NOVA BRASILIA с отстъпление спрямо същия период на миналата година от -35%. Петото място, но с най-сериозен скок от 80%, се държи от бранда KIMBO. Струва си да отбележим, че според реализирани TRP’30 KIMBO е бил на девето място през 2018 г. Таблица 1 Източник: Nielsen Admosphere Bulgaria – период: януари-октомври 2018 и януари-октомври 2019 година През посочения период цялата категория „кафе“ бележи спад от -28% според реализираните TRP’30, сред зрителите на възраст 15 и повече години. Това се дължи най-вече на факта, че някои брандове (LAVAZZA, SPETEMA, SANTOS CAFÉ и др.), които за периода януари-октомври 2018 г. са инвестирали в ТВ реклама, през 2019 отсъстват.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Любопитно
Последно от Любопитно

Всички новини от Любопитно »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници