Граждани ще могат да алармират за храни със спорно качество през нова онлайн платформа
Гражданите ще могат да алармират институциите за храни със спорно качество през нова онлайн платформа. Тя е инициатива на Сдружение "За достъпна и качествена храна" и ще се помещава на сайта - www.zdkh.bg, стана ясно в четвъртък по време на официалното представяне, пише Медиапул.
В детайли, за да подадат сигнал потребителите трябва да въведат своите имена, имейл адрес и телефон. Предвидено е текстове поле, в което да се опишат нередностите, както и възможност за прикачване на снимка и дори на касова бележка.
"Сдружението продължава да бъде добър контакт и комуникация между всички институции, ангажирани с гаранцията за достъпна, качествена и произведена от български производители храна", посочи председателят на сдружението Д-р Андрей Велчев. През последната година то е реализирало почти 50 интервюта, като освен рубриките за разговори с производители и потребители, вече има и нова – за диалог с представители на браншовите организации.
До момента фондация "За достъпна и качествена храна", което вече е сдружение активно е изпращала сигнали.
"От първия път, когато депозирахме първия си сигнал, до момента няма изчерпателен, ясен и категоричен отговор защо във веригите продължават да се продават некачествени, основно млечни, продукти", каза Велчев. По думите му във време на икономическа несигурност, когато потребителят дава своите левове за стока, нейното качество би трябвало да е гарантирано.
"Няма никакъв проблем да бъде направена доставка, от която и да е държава членка на Европейския съюз до друга, защото всички закони, наредби, регламенти са еднакви", посочи също Димитър Димитров от Министерството на земеделието.