Работна група ще реши дали да върне картата за една линия в София
Общинските съветници, които са участвали в работната група за създаването на новите карти и билети в градския транспорт на София, ще решат дали да се възобнови продажбата на месечната карта за една линия на автобусите, трамваите или тролеите, която бе спряна от 1 януари. Това съобщи шефът на Столичния общински съвет Георги Георгиев от ГЕРБ. Както „Сега“ нееднократно писа, след старта на реформата с превозните документи в Столична община, много пътуващи протестираха срещу спирането на тази карта и поискаха връщането й.
„Поканил съм колегите-вносители в работна група, на публично заседание, за да могат да чуят хората всички техни аргументи, за да преценим кой е крив и кой е прав. Искам анализ, но предложението да изчакаме няколко месеца ми се струва абсурдно, защото във всеки момент нови месечни карти изтичат. Имаме вече едните аргументи, искам да чуя и контрааргументи, за да мога да формирам собствена позиция и да предложа на колегите промяна, ако такава се налага“, коментира Георгиев по БНР. Дори обаче политическите групи в СОС да решат да върнат картата за една линия, това ще отнеме време, тъй като първо ще трябва да се направят и гласуват промени в ресорната общинска наредба.
Стартът на реформата с новите билети за градския транспорт в София предизвиква поголовни негативни коментари, вместо да удовлетворява платилите за нея данъкоплатци в столицата, показва преглед на
В понеделник националният омбудсман Диана Ковачева поиска Столична община да преразгледа решението си за поскъпването на градския транспорт за голяма част от жителите на София и за премахването на редица абонаментни карти. Ковачева изпрати писмо до споменатия Георгиев и до кмета Йорданка Фандъкова, в което алармира за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт. „Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти – най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на надземния транспорт. Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише омбудсманът. Ковачева коментира и че пътниците, които преди използваха талоните за 10 пътувания, също негодуват, защото пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който не отговаря на транспортната им потребност и бюджета.
От 1 януари Столична община обяви старт на най-мащабната реформа с превозните документи за градския транспорт. Ключовата фраза е, че "хартиеният билет и перфораторът отиват в историята", а на тяхно
Тя обръща внимание и на друг голям проблем – задължителната валидация на валидни редовни карти, посочвайки, че неспазването й е обвързано с налагането на глоба, което притеснява и затруднява особено много възрастните хора. „Намирам за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само заради това, че не го е валидирал“, подчертава общественият защитник. Няколко часа по-късно Георги Георгиев съобщи, че ще предложи отпадане на задължителното валидиране, макар че неговата общинска група на ГЕРБ на практика бе автор на предложението за налагането на глоби.
Още по темата:
- » "Възраждане" протестира в София срещу въвеждането на еврото
- » "Спаси София" става партия
- » Военни унищожиха корозирала авиобомба в София