Защитник на Велико Желев: Той няма време да бие хора, има бизнес за вършене

Защитник на Велико Желев: Той няма време да бие хора, има бизнес за вършене
A A+ A++ A

Странно е собственик или управляващ компания, работеща с милиони левове, който е уволнил дисциплинарно преди няколко дни служител за сериозни нарушения, да бъде обвинен, че заради 68 000 лева е нанесъл побой на този човек. Има разследващи органи, но няма как човек, ангажиран с толкова важни бизнес дела да отделя от ценното си време за подобни задачи. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ инж. Георги Златев от Браншова камара „Пътища“.

„Часове преди да бъде арестуван прокуратурата изисква документи за изграждането на Северната скоростна тангента. Съвпадение ли е това?“, попита водещият Златимир Йочев.

Експертът, който е бивш служител на Агенция „Пътна инфраструктура“, пък отговори, че данните, които са изнесени за ареста на Желев, са доста оскъдни, но всичко изглежда странно.

Инж. Златев е бил шеф на една от дирекциите в АПИ, уточни водещият.

„Вчера служебният вътрешен министър Иван Демерджиев призова прокуратурата да търси връзка между ареста на Желев, досъдебното производство, което вече е образувано срещу него за телесна повреда и изнудване, а от друга страна за съмнението за злоупотреби при изграждането на автомагистрала „Хемус“. Именно негови фирми работеха там“, припомня Йочев.

„Връщаме се към приказките на Мирча Кришан - „За каквото и да си говорим в крайна сметка се връщаме към краставицата“, т.е. има обвинение към пътностроителен бос за някакво деяние и веднага се пришиват намеци за злоупотреби по съвсем различен казус“, коментира гостът в студиото.

Строителството на магистрала „Хемус“ е свързано с модела на авансовите плащания, изтъкна водещият.

„През тези три години аванс стана мръсна дума. Световна практика е, когато искате да постигнете добра цена за строителство, да се договорят двете страни с авансово плащане. В сроковете, в които бе предвидено изграждането на магистрала „Хемус“, са отпуснати аванси, за да се случи бързо и на добра цена. От три години обаче има забавяне на строителството“, каза инж. Златев.

„Това, че има дефекти, го виждат всички, които пътуват по пътищата, но разбрахте ли какъв беше проблемът в участъка до Стара Загора, който бе ремонтиран преди 2 години? Имаше проучвания, изследвания, но не е доклад със заключения. Същото е като твърденията, които бяха направени от министър Шишков на базата на една или две проби от 17-километров участък, като по техническите спецификации на АПИ на всеки 2 000 квадрата трябва да бъде вземана такава проба, т.е. нужни са 50, за да имаме обзорна картина“, добави той.

#велико желев

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Криминални
Последно от Криминални

Всички новини от Криминални »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"