Facebook започна въвеждането на платена версия в България

Facebook започна въвеждането на платена версия в България

Facebook 

A A+ A++ A

От няколко дни "Мета" (Meta), собственик на социалните мрежи Facebook и Instagram, започна поетапно въвеждане на платена версия на продукта си в България и в останалите страни от ЕС, Швейцария и останалата част от Европейското икономическо пространство (Исландия, Норвегия, Лихтенщайн).

Голяма част от потребителите на Facebook в България вече са посрещнати с въпрос, който ги пита дали искат да започнат да плащат за услугата или да продължат да я използват безплатно.

На абонатите се дава възможност да продължат да използват социалните мрежи безплатно, но с включени реклами в съдържанието. За тези които изберат да плащат абонаментна такса ще използват Facebook и Instaram без реклами и без личните им данни да бъдат използвани за реклама.

С нововъведението социалните мрежи ще изпълнят изискванията на европейското законодателство за личните данни и целевата реклама.

Цената на месечния абонамент е 24,99 лв. (12,99 евро) за мобилното приложение (за iOS и Android) с всички включени данъци и такси, съобщават от Meta.

Ако социалните мрежи се използват само през браузер, цената на месечния абонамент е 9,99 евро.

От март тези цени ще се повишат съответно с 6 и 8 евро.

На уебсайта си Meta каза, че по-високите цени за потребителите на iOS и Android се дължат на таксите, начислени на разработчиците на приложения в Apple App Store и Google Play Store.

Повишаването на цените от март е в съответствие с въвеждането на емблематичния Закон за цифровите пазари на ЕС (DMA), който въвежда по-строги правила за рекламата сред набор от мерки, предназначени да ограничат силата на големите технологии.

Съгласно закона рекламите, насочени към непълнолетни, ще бъдат забранени и няма да бъде разрешено използването на данни като нечии религиозни убеждения, сексуална ориентация или етническа принадлежност.

Това може да представлява проблем за интернет гиганти като Meta, които са направили огромни печалби от целева реклама.

Според евродепутата Алекс Агиус Салиба, който оглави усилията на Европейския парламент за въвеждане на универсален стандарт за таксуване за производителите на електроника, предлагането на абонаментен модел показва, че Meta се опитва да предвиди новите правила.

„В бъдеще те няма да могат да правят каквото искат по отношение на рекламата“, каза той и добави: „Тълкувам това като промяна в техния бизнес модел“.

Докато Agius Saliba каза, че е твърде рано да се каже как ще се развие ситуацията, той каза, че е положително, че потребителите са получили възможност да се абонират или да продължат да използват платформата с реклами, вместо да бъдат принудени да преминат към абонаментен модел.

Независимо коя опция избере потребителят, той все още ще бъде обхванат от новите правила за целенасочена реклама, отбеляза той.

Този ход беше обявен за първи път от Meta миналия месец, като компанията се надяваше, че може да облекчи притесненията на европейските регулатори относно това как събира и използва данни за реклама.

Тази година Meta вече плати редица впечатляващи глоби на Ирландската комисия за защита на данните (DPC), действаща от името на ЕС.

През януари компанията беше глобена с 390 милиона евро за нарушаване на правилата за насочена реклама, докато през март беше принудена да плати 5,5 милиона евро за нарушаване на Общия регламент за защита на данните (GDPR), водещият закон за поверителността на ЕС.

През май обаче компанията беше засегната от най-голямата си глоба в историята, когато беше осъдена да плати зашеметяващите 1,2 милиарда евро за прехвърляне на потребителски данни от ЕС към Съединените щати.

#Facebook #Facebook Messenger

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници