БГ инфлуенсъри се "продадоха" на политиката: Губят пари от спонсорства и просят в Тик Ток?

БГ инфлуенсъри се "продадоха" на политиката: Губят пари от спонсорства и просят в Тик Ток?

колеж Novinite.bg/Canva

A A+ A++ A

В света на социалните мрежи влиятелните лица често променят своите стратегии и съдържание, за да останат актуални и ангажиращи за своята аудитория. Един такъв инфлуенсър е Chefo, който наскоро направи драстична промяна в съдържанието си в YouTube. След години на споделяне на видеоклипове от пътувания и развлекателни такива, Chefo реши да се съсредоточи върху политическите теми.

инстаграм

Навлизането на Chefo в политиката не беше посрещнато добре от всички негови фенове, тъй като много от тях го свързваха предимно с влоговете му. Въпреки това, той остана непоколебим в решението си, заявявайки, че има какво да каже по важни въпроси и иска да използва платформата си, за да ги обсъжда открито. С течение на времето неговата отдаденост на политическите дискусии спечели нови последователи, които оценяват гледната точка на Chefo и начина, по който представя сложни проблеми по разбираем и увлекателен начин.

Много компании предпочетоха да стоят настрана от потенциално противоречиви или спорни теми, които той коментира. Което го накара да потърси други начини за финансиране на своя подкаст. Това доведе до идеята му да започне битки в TikTok, където неговите последователи могат да даряват виртуални подаръци (гифтове) в подкрепа на неговото съдържание.

Битките в TikTok включват двама създатели на съдържание, които се предизвикват един друг да изпълнят конкретно действие или предизвикателство. Потребителите могат да гласуват за любимия си създател на съдържание, като изпратят виртуални подаръци под формата на гифтове. Тези гифтове се преобразуват в реални долари, които победителят може да осребри. Чрез включването на своите последователи в тези битки, Chefo успява да генерира приходи, които да помогне за финансирането на неговия подкаст, като същевременно поддържаш ангажираността на публиката си. След като редица брандове се отрекоха от него.

По време на последната предизборна кампания той беше забелязан в компанията на Лена Бориславова, член на Продължаваме промяната (ПП). Това доведе до спекулации, че Chefo е „продал“ душата си на партията в замяна на финансова подкрепа или изгодни сделки.

стоп кадър

Chefo обаче бързо опроверга тези слухове, настоявайки, че връзката му с Бориславова е чисто професионална и няма никакви скрити споразумения между него и ПП. Той подчерта, че основната му цел винаги е била да предоставя безпристрастни политически дискусии и анализи на своите последователи и че финансовата подкрепа, която получава чрез битки в TikTok, помага да се гарантира независимостта на неговия подкаст.

Любо Жечев

инстаграм

Любомир Жечев, друг виден политически коментатор и инфлуенсър, преживя подобна трансформация в кариерата си, обръщайки се на 180 градуса от първоначалната си ниша на забавление и хумор към по-сериозни политически дискусии. Първоначално известен със своето комедийно съдържание, Жечев постепенно премина към политически анализ и критика, използвайки своя уникален стил, за ​​да ангажира публиката си с актуални проблеми и обществени въпроси.

Докато популярността на Жечев нарасна благодарение на острите му коментари и проницателни анализи, изглежда, че някои от предишните му рекламодатели са се отдръпнали от него. Това може да се дължи на промяната в съдържанието му или на желанието им да се дистанцират от противоречиви теми и личности. Независимо от причината, решението на Жечев да се съсредоточи върху политиката доведе до промяна в източниците му на приходи, както се вижда от материалите, които споделя в социалните мрежи, където все по-често насърчава директната подкрепа от своите последователи чрез платформи за стрийминг на живо и членство.

Видно е, че големи марки и брандове избират да не рекламират при него, а предпочитат да заложат на канали с лек и забавен контент.

Много от последователите му смятат, че се е продал за пари на водеща партия у нас, след като Кирил Петков му беше на гости.

Станислав Цанов

24 часа

Станислав Ценов е популярен ,политически коментатор и инфлуенсър, известен със своите проницателни анализи и критични гледни точки, но само за едната страна на монетата, а именно управляващите. С нарастващото влияние на социалните мрежи, влиятелните лица като Ценов придобиха значителна власт при оформянето на общественото мнение по различни въпроси, включително политика. Като политически коментатор, връзката му с политическата партия Атака и нейния лидер Волен Сидеров буди подобзрения за неговата безпристрастна гледна точка.

Един аспект от кариерата на Станислав Ценов, който привлича вниманието, е решението му да избягва рекламни публикации в неговия канал в YouTube. Въпреки че много политически инфлуенсъри разчитат на приходи от спонсорирано съдържание, за да поддържат каналите си, Ценов избра различен път. Тази стратегия може да се разглежда като начин за запазване на независимостта и поддържане на целостта на неговото съдържание, тъй като избягва потенциални конфликти на интереси, които могат да възникнат от сътрудничеството с конкретни марки или компании. Не става яно дали самите брандове биха си партнирали с него, като се има предвид близките му отношения с партии като "Възраждане" и "Величие".

ДА ЗАПОЧВАМЕ, ЦАНОВ!
YouTube
Скандал между депутати при изслушване на ютюбър в НС, гледат видеото му за Алексей Петров
стоп кадър

Андреа Банда Банда

инстграм

Андреа Банда Банда, известна модна инфлуенсърка, също се впусна в света на политическия коментар, използвайки своята платформа, за да обсъжда актуалната обстановка в страната. Със своя уникален и непринуден стил тя успя да ангажира нова публика, която оценява нейните прозрения и перспективи по политически въпроси.

Въпреки успеха си в тази област обаче, Андреа Банда Банда сподели, че е изправена пред предизвикателства, свързани с отношенията ѝ с рекламодателите. Тя отбеляза, че нейното навлизане в политиката изглежда е повлияло негативно на възможностите й за създаване на големи рекламни публикации с известни марки, тъй като някои брандове може да предпочитат да се дистанцират от противоречиви теми или личности.

Андреа направи няколко лайфа в инстаграм с кмета на София Васил Терзиев, Асен Василев и това накара феновете й да смятат, че е зависима от политическите сили у нас.

Флора

стоп кадър

Флора винаги е коментирала политическата обстановка у нас. Нейната платформа обхваща различни теми, включително политика, култура и социални въпроси, позволявайки й да достигне до по-широка аудитория, която цени нейните прозрения и гледна точка.

В допълнение към своите онлайн дейности, Флора си сътрудничи с Българското национално радио (БНР) и Българската национална телевизия (БНТ), за да създаде свой собствен подкаст. В този съвместен проект тя продължава да изследва политическата обстановка в страната, като предлага задълбочени анализи и интервюта с експерти и политици.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Лайфстайл
Последно от Лайфстайл

Всички новини от Лайфстайл »

Акценти

Анкета

Ще състави ли правителство?