Приложенията на Google за iPhone бързо печелят популярност
Сигурно помните сагата с Google Maps за iPhone, която започна със замяната на приложението в iOS 6 с такова, каквото в Apple разработват сами. От Google реагираха и спретнаха бързо, доколкото им е възможно, отделно приложение, което потребителите на iOS успяха да изтеглят 10 милиона пъти само за два дни. Извън това, през 2012 г. компанията подобри значително съществуващите си приложения за iOS и изглежда, че усилията им са си стрували. Според агенция Onavo Insights приложенията на Google за iOS са станали още по-популярни през изминалата година, като най-сериозен ръст се забелязва при YouTube и Google Maps.
В края на 2012 г. приложението на YouTube за iOS е със забележително развитие от септември, когато се появи в App Store, до декември, когато вече можеше да се похвали с 44,5% от пазара. Разбира се, подобно развитие на ситуацията не е нелогично, тъй като това е и най-популярният видеопортал, така че на Google едва ли им се е наложило да полагат особени усилия, за да постигнат този успех.
Google Maps обаче се появи още по-късно - в средата на декември. При пускането му приложението зае 5,7% от пазара, но още в края на същия месец цифрата стана 30%. Промяна се забелязва и в пазарния дял на приложението за търсене на Google за iOS. След като в края на октомври компанията пусна нова версия на приложението, пазарният му дял веднага се покачи от 14 на 16%. Gmail пък в края на годината, след пускането на Gmail 2.0 за iOS, успя да достигне поне 10% пазарен дял, след като дълго време преди това пазарният дял на приложението беше още по-нисък.
http://insights.onavo.com/blog/google-iphone-apps-show-robust-market-share-gains/