Антоний Гълъбов: Партиите се стремят към ниска избирателна активност
Партиите съвсем целенасочено се стремят към ниска избирателна активност. Това мнение изрази социологът Антоний Гълъбов по време на представяне на данните от проучване на асоциация „Прозрачност без граници“ за предизборната кампания.
Според Гълъбов целта на партиите е в неделя до урните да отидат само твърдият електорат и гласоподавателите, на които е оказано влияние. Социологът обясни, че скандалите по време на кампанията и ниската публичност са довели до повишаване на броя на колебаещите се.
Проучването показва, че 56% от анкетираните смятат, че купуването на гласове е най-големият проблем по време на предизборната кампания. 18% са извели на първо място неадекватната реакция по сигнали за купуване на гласове, а 17,6% - недостатъчната информационна кампания за гражданите.
Поравно – 23%, са отговорили с „да“ и „не“ на въпроса дали намират подготовката на изборите от страна на институциите като добра, докато 40% смятат, че финансирането на предизборната кампания не е било прозрачно. По отношение на данните за доверието в подготовката на изборите от страна на институциите прави впечатление по-високата степен на негативни оценки от жителите на областните градове, отбеляза Антоний Гълъбов.
Най-радикална критика срещу купуване на гласове има сред служители в администрацията, които, изглежда, са поставени под много сериозен натиск от изборната администрация, отбеляза още експертът. През тази предизборна кампания купувачите на гласове са се насочили към най-уязвимите социални групи, това, разбира се, е форма на шантаж и изнудване, добави той.
По Дарик радио
Още по темата:
- » ЦИК: От 29 април българските граждани могат да проверят дали са включени в избирателните списъци
- » Изтеглиха номерата на машините за гласуване на предстоящите избори
- » Социалистите утвърдиха листите си за европейските и парламентарните избори