Чешкият президент започва срещи с партиите за изход от кризата

Чешкият президент започва срещи с партиите за изход от кризата
Земан ще обяви решението си на пресконференция във вторник. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Чешкият президент Милош Земан започва днес серия срещи с водачи на основните политически партии, за да търси бързо решение на кризата, последвала оставката на премиера Петър Нечас, предаде АФП, цитирана от БТА.

Президентът може или да назначи нов премиер от досегашната управляваща десноцентристка коалиция, или да предизвика предсрочни избори. Втората възможност не е изключена, въпреки изявлението на Земан, че предпочита следващите избори да бъдат през май 2014 г, заедно с изборите за Европейски парламент.

Той ще обяви решението си на пресконференция във вторник.

"Ще е по-благоприлично към политиците да им съобщя решението си, преди да говоря пред медиите", каза социалдемократът Земан, който в началото на годината спечели първите президентски избори с общо гласуване в историята на Чехия.

Президентът ще се срещне с представители на дясната Гражданска демократическа партия (ГДП) и конкретно с председателката на долната камара на чешкия парламент Мирослава Немцова, кандидат на ГДП за нов премиер. Ако тя бъде одобрена от другите две по-малки партии в коалицията, 60-годишната Немцова ще бъде първата жена министър-председател в историята на Чехия.

През уикенда Земан ще се срещне и с представители на двете по-малки управляващи партии - центристките ТОП09 и ЛИДЕМ, както и с представители на социалдемократическата и комунистическата опозиция.

Петър Нечас и неговото коалиционно правителство, което дойде на власт през юли 2010 г., паднаха в понеделник след скандал за корупция, в чийто център бе ръководителката на кабинета му и както се твърди негова любовница Яна Нагиова.

#Милош Земан #Петер Нечас #Чехия #Мирослава Немцова #Яна Нагиова

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Свят
Последно от Свят

Всички новини от Свят »

Акценти

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли забраната за реклама на хазарт в медиите