Apple, Google, Microsoft, Samsung и Intel сред 10-те най-ценни марки
Interbrand публикува резултатите от класацията си за най-ценните брандове на 2013 г. и от тях става ясно, че тази година технологичните компании се радват на особен успех и вече се нареждат на челните позиции, като изместват компаниите от хранителния сектор. На първо място се изкачи Apple със стойност на бранда 98,3 милиарда долара, а на трето застана Google, чието име струва 93 милиарда долара. Второто е на Coca-Cola, чийто бранд оглавяваше класацията неизменно от 2000 г. насам.
Петата позиция е за Microsoft, а на осма застава Samsung, които отчитат ръст от 20% и за пръв път влизат в Топ 10. Деветото място е за Intel. Другите, които отчитат забележителен ръст, са Amazon и Facebook. Социалната мрежа влезе в Топ 100 през 2012 г. и вече е на 52-ро място. Сред големите губещи са Nokia, Sony и Dell. Брандът на Nokia е поевтинял с 65% до 7,4 милиарда долара и от 19-о място е слязъл до 57-о. Sony е на 46 позиция, а Dell е на 61-ва.
http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2013/Best-Global-Brands-2013-Brand-View.aspx