80% от българите със смартфони ползват интернет няколко пъти дневно

80% от българите със смартфони ползват интернет няколко пъти дневно
A A+ A++ A

През април по поръчка на Samsung агенция Gemius е провела проучване за навиците и нагласите на българските потребители към технологиите. То е представително, обхваща потребители на всички марки на възраст между 18 и 55 години от големите градове и осигурява интересни резултати.

Смартфоните са сред най-разпространените технологични устройства (66.2%), като 19.4% планират закупуване в близките 12 месеца. Желанието за връзка с интернет е водеща причина за купуване на смартфон (53.4%) заедно с използването му за различни приложения (42.2%) и достъпа до имейл (41.6%). По отношение на демографското разпределение: за жените между 20 и 39 години водещ фактор е възможността за влизане в електронната поща, докато стимул за мъжете е желанието да са в крак с новите технологии. За по-младите потребители между 20-29 години най-важни са възможността за сваляне на приложения, както и фактът, че повечето им приятели притежават смартфон. По-големият размер на екрана е водещ за 21.8% от потребителите.

Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си, с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден. Над 30% от респондентите обаче познават и ползват само основните функции на своя телефон, а 4.3% никога не са го свързвали с интернет. Най-чести ползватели са мъжете, а по отношение на възрастта - хората между 30 и 39. Интересно е, че сред притежателите на смартфон водеща марка е Samsung (38.3%), следвана от Nokia (18.7%), Sony/Sony Ericsson (12.2%), HTC (11.2%) и Apple (11%). Apple и Blackberry са особено използвани марки от жените и хората между 20 и 29 години.

Сред технологичните устройства таблетите са значително по-слабо разпространени (25.7%), но заедно със смарт телевизорите (15.3%) и смарт телефоните (19.4%) те са сред най-желаните уреди за покупка. Подобно на смартфоните, всеки трети от притежателите на таблет посочва марката Samsung (31.8%), следвани от Lenovo (15.2%) и Apple (10%). Що се отнася до начина на свързване с интернет, почти наполовина е разпределението между таблетите с Wi-Fi и 3G/4G и тези само с Wi-Fi.

Основните функции, които притежателите на таблети използват в своите устройства, най-често са сърфиране в интернет (80.5%), електронна поща (56.4%) и различни приложения (55.8%). Значителен е процентът и на потребителите, които използват таблета за игри - 49.9%. По отношение на най-често използваните приложения има по-голямо разнообразие - през такива за четене на книги и списания, за прогноза за времето и за карти до приложения за фитнес и спорт. 24% от анкетираните отговарят, че използват приложения с образователна цел. Почти половината от потребителите изтеглят от 2 до 10 приложения месечно, като 11.3% са тези, който свалят 50 и повече на месец, а 13.2% нито едно. Преобладава изтеглянето на безплатни приложения - 65.6% от респондентите заявяват, че всички свалени от тях приложения са безплатни.

Малко под 40% от притежателите на телевизор с плосък екран имат смарт модел. Samsung e най-разпространената марка сред хората със смарт модели телевизори с дял от 35%. На второ място с 20.9% застава LG, следван от Sony с 18.9%. Отново преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смарт телевизора си, като почти 60% от потребителите ежедневно сърфират в интернет през телевизора си. Голяма част от притежателите на смарт телевизори обаче - над 30%, познават само някои или само основните функции и рядко използват други. 62.60% от потребителите свързват смарт телевизорите си и с други устройства като например смартфон или компютър.

По отношение на приложенията потребителите отдават най-голямо предпочитание на YouTube - 45.5%, сърфиране в интернет - 30.7%, и слушане на музика онлайн - 25.9%. Сред желаните приложения са повече платформи за видео по поискване - 29.6%, новинарски приложения - 26.2%, електронни игри - 13.9%, както и приложения за онлайн търговия - 11%. За притежателите на телевизор, който не е смарт, най-исканите предимства на смарт телевизорите са отделните приложения (31.65%) като например видео по поискване и по-голямото удобство при сърфиране в интернет (20.6%).

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници