Новата мобилна стратегия на Microsoft ще разчита на софтуера
Часове преди събитието на Microsoft на 21 януари в Редмънд, на което очакваме още детайли за Windows 10, нова тестова версия и информация за изданието за телефони, от The Information идва повече информация около плановете на компанията. От нея става ясно, че най-новата стратегия за по-сериозно навлизане на мобилния пазар на Microsoft е свързана с доминиращата й позиция при компютрите.
При демонстрацията на новите функции на Windows 10 компанията отново ще покаже как веднъж написан програмния код може да се изпълнява в телефони, таблети и компютри вместо за всяко устройство да се създава различна версия. Източник на сайта е споделил, че компанията се кани да покаже и нов хардуер, а освен това работи по хибрид между телефон и лаптоп, който обаче ще бъде представен по-късно. Заедно с Windows 10 се очаква единен магазин за приложения, който ще обедини съществуващите два за телефони и за компютри. В него се очаква да дебютира и обновената версия на пакета Office за Windows Phone, която вече е налична за iOS и Android.
Унифицирането на магазините за приложения и използването на един код за ползване в телефони, таблети и компютри показва, че Microsoft вече се опитва да се фокусира върху приложенията, за да подобри и мобилния си бизнес. Така компанията ще се опита да привлече разработчиците с нов стимул, който ще осигури много по-голяма потребителска аудитория на приложенията им. The Information посочва, че американците все още обсъждат възможността за осигуряване на съвместимост и с приложения за Android.