Каква е стратегията на Microsoft да печелят от безплатния софтуер?

Каква е стратегията на Microsoft да печелят от безплатния софтуер?
A A+ A++ A

Ако сте се чудили как Microsoft смятат да изкарват пари, след като през последната година започнаха да раздават безплатни лицензи за Windows и Windows Phone и дори предложиха достъп до офис пакета си на потребителите на Android и iOS, може би този поглед към стратегията на компанията ще ви даде отговор. Според Крис Капосела, който отговаря за маркетинга в Microsoft, американците се стремят да изкушат потребителите да използват безплатните им приложения и услуги, така че в един момент да пожелаят да си платят за абонамент за подобрени функции.

По подобен начин действа и freemium моделът, използван от много мобилни приложения. Тепърва предстои да разберем дали това ще сработи, тъй като Microsoft традиционно нямат опит с подобен бизнес модел, който иначе е съвсем успешен за компании като Google, която предлага безплатни услуги срещу потребителски данни и приходите от реклама. Изпълнението на стратегията за свързването на различните основи продукти на Microsoft вече е започнало с интеграцията на таблета Surface Pro 3 с услугата OneNote, което е довело до значителен ръст в употребата й. По подобен начин използването на виртуалния асистент Cortana увеличава и употребата на търсачката Bing.

Източник

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници