ЦИК и СЕМ подписаха правила за медийните услуги в предизборната кампания
Централната избирателна комисия и Съветът за електронни медии сключиха споразумение, което определя принципите и параметрите на специализирания мониторинг, който СЕМ ще осъществи върху дейността на доставчиците на медийни услуги по време на предизборната кампания.
Споразумението бе подписано от председателя на ЦИК Ивелина Алексиева и председателя на СЕМ доц. Георги Лозанов.
Ивелина Алексиева призова медиите да се ръководят от най-високите европейски стандарти при отразяването на предизборната кампания, да бъдат отговорни, обективни и честно за отразят кампанията, за да могат гражданите да направят своя избор.
„Медиите са партньори на всички участници в изборния процес, те са посредниците между тях и обществото и по тази причина ние разчитаме на тяхното високо морално поведение”, заяви Василева, цитирана от „Фокус”.
Председателя на СЕМ доц. Георги Лозанов коментира, че е щастлив от факта, че подписването на подобно споразумение от съвместна инициатива на свободна воля между ЦИК и СЕМ, се е превърнало в част от законодателството на изборния процес.
„Няма нещо много по-различно от това, което се е случвало в предишните кампании. Европейското изискване предвижда равнопоставено и балансирано представяне на кандидатите и политическите субекти. Това е пряко законово изискване само за обществените медии, които трябва да постигат популизъм, но на ниво регулация то трябва да присъства и в програмите на всички по-големи медии”, каза още той.
Още по темата:
- » ЦИК започва приема на документи за регистрация на кандидатски листи за евродепутати
- » 23 партии и 11 коалиции са подали документи за участие във вота 2 в 1
- » 776 избирателни секции в 60 държави за предстоящите избори 2 в 1