Започва строежът на третия лъч на метрото. Чакат ни задръствания в центъра

Започва строежът на третия лъч на метрото. Чакат ни задръствания в центъра
Снимка: Столична община
A A+ A++ A

Министърът посочи, че общият финансов ресурс, който е предвиден за изграждане на първи етап от третата линия на метрото възлиза на 700 млн. лв. Ивайло Московски допълни, че след стартиране на проектите, ще се търсят варианти за осигуряване на допълнителни средства, които да бъдат инвестирани в метрото.

Трасето на третия лъч преминава през бул. „Владимир Вазов“ – бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ – Орлов мост – НДК – ж.к. Красно село – ж.к. Овча купел. Първият етап, за който вече има избрани изпълнители е с дължина 7,8 км и 8 метростанции. Общата му стойност е в размер на 848 млн. лв. без ДДС, от които 685 млн. лева ще бъдат осигурени от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.

Очаквано най-сложна ще бъде обстановката за пътуващите около Малък градски театър "Зад Канала", НДК, паметника на "Патриарх Евтимий", както и в Красно село.

Трудностите в придвижването започват от днес и ще продължат до 23 март тази година.

Следващата сложна е метростанцията на НДК. Там настоящите входове стават и за третия лъч, за да има връзка, но тунелът минава под действащата линия и ще се строи на дълбочина около 19 метра. Работните площадки също ще са две, а мъките на шофьорите започват от утре.

Работа ще тече и на кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага".

Там започва изграждането на обходен вариант, при който ще се прехвърли движението на тролеите по бул. "Св. Георги Софийски", а след това ще се направи строителната площадка, каза Братоев.

Според него и станцията на бул. "Цар Борис Трети" и ул. "Житница" е трудна, защото ще има подземно преминаване. В същото време няма да се спира изцяло движението по булеварда и ще се строи на части.

На събитието присъстваха кметът на София Йорданка Фандъкова, заместник-кметът по транспорта Любомир Христов, изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев и заместник-ръководителят на управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ инж. Галина Василева, съобщиха от МТИТС.

"През следващите три години метрото ще свързва "Горна баня", "Овча купел" с централна градска част и с "Хаджи Димитър". Ще има и кръстовище на две нива на Красно село", обясни Фандъкова.

Прогнозното натоварване на линията е за над 170 хил. пътници дневно, като освен това тя прави интермодални връзки с основни входни артерии в града, с националната жп мрежа в кв. Горна Баня и с първата и втората линия на метрото. Заедно с тези етапи ще се изгради депо за обслужване на влаковете и ще се доставят 20 нови метровлака, с опция за автоматично управление на движението.

#метро #център #красно село #Овча купел #Горна баня #Галина Василева #Йорданка Фандъкова #Хаджи Димитър

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"