Строители искат алтернативно трасе за "Струма" при Кресненското дефиле

Строители искат алтернативно трасе за "Струма" при Кресненското дефиле
БГНЕС
A A+ A++ A

Месец преди да бъде оповестена за обществено обсъждане екооценката на част от автомагистрала "Струма" Браншовата камара на строителите в България, обяви, че изграждането на 15-километров тунел през Кресненското дефиле е нецелесъобразно, нереалистично, екологично и икономически необосновано и настояваме за алтернативен вариант за преминаване в участъка през дефилето.

От камарата се позоваха на това заключение, направено от учени и специалисти от БАН, Университета по архитектура, строителство и геодезия, Камарата на строителите в България, Българската браншова асоциация "Пътна безопасност", Българската браншова камара "Пътища", Сдружението на пътните инженери и консултанти, Българската асоциация Интелигентни транспортни системи и Сдружението "Български форум за транспортна инфраструктура".

Къси тунели с виадукти е много по-добрият вариант, обясни пред БНТ ипълнителният директор на камарата Иван Бойков.

Организацията от доста време заема тази позиция, макар че промяна на трасето на магистралата в този участък може да доведе до забавяне при изграждането му, което пък от своя страна - до загуба на европейско финансиране. То е в рамките на настоящия програмен период, който приключва през 2022 г.

Според Бойков обаче, ако се приеме идеята на камарата - за къси тунели с виадукти строителството може да започне в началото на 2017 г. и да приключи през 2020 г. - 2 г. преди края на програмата.

По-рано на пресконференция учените изброиха всички рискове от построяването на дълъг тунел, сред които основни са техническите, както и нецелесъобразността от гледна точка на инженерно-геоложките, сеизмични, икономическите и екологични неясноти.

Алтернативите на път от двете страни на Кресненското дефиле са неприложими и вече отхвърлени, съгласно екологичните анализи, припомни Бойков, цитиран от БТА.

Специалистите, подписали се под декларацията, определят техническото решение на разработения идеен проект за алтернативно трасе за преминаване на алтернативен лот 3.2 на автомагистрала "Струма" като "съвременно, високотехнологично, при използване на различни технически прийоми за съобразяване с природните дадености и запазване на екологичните такива".
Това трасе предвижда къси тунели и естакади за преминаване на две нива в участъци в защитени зони. Цената му ще е наполовина по-евтина, около 1.2 млрд. лева.

 

#Кресненско дефиле #магистрала

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"