Тазгодишните матури приключиха с потресаващи резултати за образованието ни! Само един ученик от 53 000 с максимална оценка

Образование | 3 юни 2016, петък / 18:34| Показвания:



Снимка: БГНЕС

Слаби са резултатите от изпитите на учениците, завършили IV и VII клас, тази година спрямо предходни години, показват обобщените данни на МОН.

По първия модул за националното външно оценяване по български език и литература (БЕЛ) за седми клас слабите оценки са 9481, а по първия модул от външното оценяване по математика "двойките" са 17 983, съобщи на пресконференция заместник-министърът на образованието и науката Диян Стаматов.

Той уточни, че и от двата модула "двойките" по математика са 3881, а слабите оценки и от двата модула по български език и литература са 759.

Стаматов обясни как се получава разликата в слабите оценки на първия и на втория модул по двата предмета за седми клас.

На изпита се оценяват отделно двата модула, като вторият модул по БЕЛ е преразказ, а по математика - по-трудни задачи. Учениците предават и двата модула, като вторият не е задължителен, възможно е ученик да има "двойка" на първия модул, но да е продължил да работи, и то без проблем, по част от задачите на втория модул, каза Диян Стаматов.

Стаматов добави, че този ученик може да е изкарал повече точки на втория модул, отколкото на първия модул, и имало такива случаи.

С участието си и на втория модул седмокласниците се състезават за класирането в т. нар.елитни гимназии.

"Оценяването на изпитните работи е по скала и тези "двойки" от първия модул като количество не са крайните "двойки", коментира Стаматов.

Той каза, че максималният брой точки и от двата изпита е 100, като на двата модула по БЕЛ само 1 ученик има 100 точки, а 37 ученици имат 100 точки от двата модула по математика.

По БЕЛ няма ученици с 0 точки и от двата модула, а по математика - четирима ученици са с 0 точки - от първия и от втория модул.

И на двата модула по български език и литература 2523-ма ученици са с отлични оценки, а по математика - "шестиците" са 1127.

На първия модул по БЕЛ са се явили 53 579 ученици, а на втория модул за написването на преразказ по разказа "Родителска среща" 39 306 ученици.

По математика на първия модул са участвали 53 212 седмокласници, а на втория модул - 32 044 ученици.

"Тъжната истина и големият проблем е, че по математика 17 983 ученици имат "двойки" на първия модул и това показва проблем в подготовката по математика", коментира Диян Стаматов.

Той обобщи, че сегашните резултати на седмокласниците по БЕЛ и по математика са сравнително по-ниски от резултатите в този клас в предходни години.

На изпита след IV клас учениците тази година имат по-лоши резултати по български език, по математика и по „Човек и природа”, сочат още данните на МОН.

Оценката от матурата за четвърти клас се използва само за статистика и по нея се мерят резултатите на отделните учители и училища. Те не са определящи за крайните оценки на децата.

От просветното министерство обявиха, че ще променят критериите за оценяване на малките матури след четвърти и седми клас.

"Подготвяме стандарт за оценяването - тези резултати ще ни помогнат той да е много по-задълбочен, базиран на конкретния опит, и ще бъде представен, когато е готов", заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева.

 

 

 


Тагове: матури, резултати, външно оценяване, МОН, оценки, деца, БЕЛ, математика, седмокласници, четвъртокласници

Обратно  

» Свързани статии:

Търсене

Търси