Без платена глоба за липса на винетка, няма да можеш да излизаш извън България

Без платена глоба за липса на винетка, няма да можеш да излизаш извън България
A A+ A++ A

 

Ще направим промени в законодателството, с които да има по-строги санкции и глоби при липса на винетки и с които да имаме възможност докато глобите не се платят, водачът на транзитно преминаващ автомобил да не може да излезе от България. Това заяви пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, съобщи БГНЕС.

Павлова обясни, че има случаи на препредаване на винетки, които не се лепят по стъклата от страна на транзитно-преминаващи страната автомобили. Затова тя иска много по-строги мерки и глоби, които да могат да се налагат на момента, защото, когато водачите напуснат България, няма как да се съберат глобите.

Регионалният министър уточни, че на заседанието на Министерски съвет се е взело решение за удължаване срока за изменение на постановлението, с което бе прието въвеждането на смесената система ТОЛ такса за тежкотоварни превозни средства и електронна винетка за леки автомобили. Ще бъдат направени и промени в законодателството, свързани с внедряването на системата и начинът по таксуване.

Аргумент за това са летните проверки, които показали, че транзитно преминаващите т.н гастарбайтери не залепят винетни стикери. Проверките показват, че българите си купуват и залепят съвестно винетни стикери, но транзитно преминаващите масово не залепят винетки. В голямата си степен те ги имат закупени, но те не са изцяло залепени на стъклото, или са сложени с фолио, за да могат да се местят от кола в кола, държат ги в жабките на колите си, има случаи дори на непродупчени стикери. Не се спазва и законът, според когото всеки винетен стикер да е с регистрационния номер на колата. Виждаме ТИР-ове и леки автомобили със седмични или месечни винетки от април, посочи Лиляна Павлова.

„Въвеждането на смесената система за ТОЛ такса и електронна винетка така или иначе се изискват промени в Закона за пътищата. Смесената система представлява сателитно базирано следене с камери и чрез GPS връзка. По номера на колата ще може да следим той къде се движи и чрез тези данни да разберем дали е закупил винетен стикер или е платил ТОЛ-таксата. Така той ще може да се глоби на място или спре от движение. 12 месеца е срокът по договор, за който трябва изпълнителят трябва да внедри електронната винетка и ТОЛ-система”, уточни министърът.

Изграждането на смесената система по индикативна стойност е 200 млн. лв., които няма да се плащат предварително, а да са за сметка на изпълнителя. А когато системата заработи, разсрочено ще се възстановяват разходите му за изграждането на системата.

Смесената система ще важи за автомобили, движещи се по пътища първи и втори клас, като над 3 500 км. от третокласната пътна мрежа няма да бъде обхваната от такси, но и ще бъде забранена за тежкотоварния трафик. ТОЛ такса ще заплащат превозни средства над 3,5 тона за изминато разстояние. „От там очакваме повишаване на приходите в бюджета поне двойно. За сметка на бъдещите приходи в системата се надявам, че ще може да изградим цялата АМ „Хемус”, посочи Павлова.

ТОЛ таксата за цена на километър ще е различна в зависимост от пътищата първи и втори клас и от категорията на превозното средство. Това няма да се отрази в цената на винетките, категорична бе Павлова. До момента от винетки в бюджета са постъпили около 280 млн.лева към август месеца, като увеличението спрямо миналата година е 80 млн. лева. Очаква се до края на годината приходите от винетни стикери да достигнат 300 млн. лева. Броят на продадените стикери към август е 4,5 милиона. Въпреки увеличената цена има увеличен брой продадени винетни стикери като брой. 

#винетка #строги мерки #липса

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Политика
Последно от Политика

Всички новини от Политика »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"