Поредна "жертва" на лъжливите таксита. За какво да внимаваме, когато ползваме услугите на жълтите коли?

Поредна "жертва" на лъжливите таксита. За какво да внимаваме, когато ползваме услугите на жълтите коли?
A A+ A++ A
 
 
Необявени тарифи, имитиращи табели и устройства, които тайно удвояват изминатия километраж. Това са част от начините, с които некоректните таксиметрови шофьори мамят клиентите си и се опитват да припечелят допълнително, съобщава БТВ.
На немаркиран автомобил със съмнително разрешително попада репортерът ни под прикритие Емил Митев. Курсът от столичното летище до хотел в центъра на града се оскъпи тройно, след като шофьорът разбра, че при него ще се вози чужденец. След като се увери, че „жертвата” му разполага с пари, макар и не в евро, показа и автомобила си – цивилна кола, паркирала извън стоянката на такситата.
За да докаже легитимността си пред скептичния клиент, шофьорът показва документ – разписка с печат, на която пише на английски „софия летище такси".

По време на пътуването водачът обяснява липсата на задължителния жълт цвят на таксито си с довода, че работи за компания на самото летище.

В края на курса шофьорът дава бележка, която показва и името му - Методи Митев, цената на курса -30 лв и печат. По време на плащането Методи забелязва екипа на bTV и тръгва без да позволи на репортера да слезе от колата.

По-късно екипи на автомобилната администрация и КАТ съставиха акт на водача и откараха колата на наказателен паркинг. Методи получи глоба за 1600 лв и колата му ще остане на паркинга 6 месеца за негова сметка.

Върху подобни коли обаче трудно се упражнява контрол. Въпреки, че е откровена измамацивилни автомобили се проверяват само с присъствие на полицията, коментира в студиото на „Тази сутрин” Дамян Войновски, гл. секретар на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ДАИ). По думите му гранична полиция и управата на летището носят отговорност за пропускателния режим в района.

Държавната агенция по метрология и технически надзор залови такси с „помпа” преди дни във Варна. Маршрутът е от летището до квартал ”Бриз”. По принцип разстоянието е 12,5 км, но таксито-измамник отчита 20 км.

При разглобяване на автомобилното табло се вижда и „помпата”, която при натискане на дистанционно внася допълнителни импулси и променя показанията на апарата. „Така е програмирано, че с едно натискане да качи с 12%, с две натискания 25%, с три натискания 50%, а с четири натискания 100%", обясни Валентин Стойчев, ръководител на Държавна агенция по метрология и технически надзор за Североизточен район.  

Снабдяването с подобни устройства е лесно. В същото време са трудни за откриване при проверка. По думите на Стойчев всеки средно грамотен електротехник може да го изработи-няколко елемента, две интегрални схеми и устройството е факт.

Макар тази намерена помпа да е първата във Варна за настоящото лято това далеч не е единичен случай.  

Екипът на bTV присъства на проверка на таксиметровия автомобил с „таен клиент.”Манипулиране на курса не се установява, но това не значи че колата няма „помпа”.Таксиметровите шофьори умеят добре да усещат когато един клиент е по-бдителен и не прилагат манипулацията върху него. „Те си избират клиенти, примерно чужденци, или хора, които са от друго населено място и не познават маршрутите в града, или граждани, които са в по-весело, еуфорично състояние и тогава преценяват", обясняват от техническия надзор.

Таксиметровият шофьор не се размина без акт, но по закона за движение по пътищата.

Стефан Цанков, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор, заяви, че те се предупреждават помежду си и повече от две-три коли не могат да бъдат хванати на една акция. Той апелира потребителите да подават сигнали.

Дамян Войновски добави, че е трудно да се хване измамата с „помпа” заради малките суми, които „внася”.  

#таксита #София #лъжа #Варна

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »