Ангелкова: Рекламата на България е успешна, продължаваме ударно и за напред

Ангелкова: Рекламата на България е успешна, продължаваме ударно и за напред
Източник: YouTube
A A+ A++ A

Зимният туристически сезон отчита ръст от 19.1%, 1 400 000 туристи са посетили зимните курорти. Това показва, че рекламата на България е успешна, ще продължим ударно по същия начин напред, защото страната има още по-голям потенциал. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред БНТ.

Ангелкова каза, че амбицията е страната ни да се превърне в целогодишна дестинация. За целта трябва да бъдат привлечени нискотарифните компании още по-добре във Варна, Бургас и Пловдив. Министърът отчете ръст на ранните запитвания и заявките за чартърни полети през летния сезон от Франция и Холандия – 83%, Белгия – 53%. Спрямо 2016 г. се очаква около 10 % ръст на туристите през тази година.

Ще предложа на представителите на бизнеса да бъде премахната прекатегоризацията на местата за настаняване и заведенията за хранене, каза още министърът на туризма Николина Ангелкова. „Считам, че хотелиерите и ресторантьорите, които работят и спазват закона, трябва да бъдат облекчени, а не на всеки 5 години да подготвят огромен обем документи“, посочи още Ангелкова.

Министърът на туризма акцентира, че намаляването на административната тежест за бизнеса е един от основните ангажименти на това правителство. В тази връзка Николина Ангелкова съобщи, че се обмисля възможността категоризацията на местата за настаняване да бъде комплексна, а не да се категоризират отделните обекти вътре – лоби бар, ресторант и т.н. По този начин няма да има хотели с четири звезди, а ресторантите да са с две. Това ще спести време и средства за бранша. „Допълнителното облекчение, което предвиждаме, е голяма част от документите, които се изискват, да бъдат набавяни по служебен път от екипа на МТ“, каза министър Ангелкова.

По думите й всички дейности за приемането на програмата за националната реклама през 2018 г. са стартирани. Акцентира се върху рекламата по целеви пазари, съвместната работа с водещи туроператори, представянето на България на международни туристически изложения и тематични форуми. Русия е основен целеви пазар за страната ни, потвърди министърът и коментира, че е предложила на руския посланик Анатолий Макаров заедно да посетят националните курорти и детски лагери, за да се увери лично в тяхната готовност.

Стана ясно още, че активностите на Министерството на туризма са фокусирани върху дигиталната реклама и маркетинг. Министър Ангелкова информира, че предстои да бъде актуализиран сайтът bulgariatravel.org, като ще бъде обявена обществена поръчка. Регулирането на статута на националните курорти също е един от основните приоритети, каза още министър Ангелкова и допълни, че трябва да има еднакви правила, които трябва да се спазват. Тези промени ще бъдат въведени със Закона за туризма и специална наредба, която урежда това. Предстои до края на годината промените да бъдат внесени в Народното събрание.

По информация от МВР и през този летен сезон ще има съвместни патрули с Румъния и Чехия. Министърът на туризма потвърди, че всички институции работят целенасочено и в координация, за да бъдат в максимална степен гарантирани сигурността и спокойствието на туристите.

#КЗП #МВР #Николина Ангелкова #Анатолий Макаров #България

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Политика
Последно от Политика

Всички новини от Политика »