Шефът на Mars за България: Модерни тенденции в храненето на хората поставят предизвикателство пред производителите на храни

Шефът на Mars за България: Модерни тенденции в храненето на хората поставят предизвикателство пред производителите на храни
Mars
A A+ A++ A

Предраг Милинчич е директор на Mars за България, както и за още няколко пазара – Сърбия, Черна гора, Северна Македония, Косово и Албания. Преди да се присъедини към екипа на производителя на хранителни продукти работи за Coca Cola в продължение на 15 години. Предраг Милинчич притежава магистърска степен по мениджмънт от Sheffield University.

Г-н Милинчич, здравословният начин на живот и хранене набират популярност в голяма част от света. Как компания като Mars реагира на тази тенденция?

Здравето и удовлетвореността на потребителите са ключов приоритет за Mars. Нашата компания непрекъснато се стреми да отговори на нуждите на съвременните хора и да им осигури повече прозрачност и по-здравословен избор. Ние произвеждаме някои от най-обичаните марки в света като Mars, Snickers, Twix, M&M’s и други и сме изцяло фокусирани върху подобряването на хранителната им стойност. Така например намалихме индустриално произведените трансмазнини в шоколадовите ни продукти до минимални нива, които технически не могат да се избегнат. Mars работи и с индустриални групи и регулатори в Европа и САЩ за забраната на частично хидрогенираните мазнини в храните. Освен това искаме да помагаме на потребителите да контролират приема си на калории и затова ограничихме съдържанието на калориите в единичните порции до 250 или по-малко за захарните ни изделия.

Mars има много инициативи, които целят повече прозрачност в етикетирането, така че хората да могат да правят информиран избор и да купуват правилните продукти за себе си и за семействата си.

Очаквате ли някаква по-сериозна промяна по отношение на производството на храни предвид разрастването на веганството, вегетарианството,храненето само с биопродукти и т.н.?

Наблюденията ни са, че хранителните предпочитания на хората се променят и затова се опитваме да отговорим на техните притеснения и нужди с реални действия. Всичко, което Mars предприема, се уповава на научни доказателства и отразява действителното потребителско търсене. По този начин успяваме да отговорим на актуалните тенденции. Разбира се, ще продължаваме и занапред да развиваме политиките си, за да можем да допринасяме за здравето и благосъстоянието на потребителите по целия свят.

Ако трябва да направя по-общ преглед на влиянието на някои тенденции в храненето върху индустрията, бих казал, че те определено поставят предизвикателство пред производителите на храни по целия свят, но в същото време стимулират тяхната креативност и повишават ангажираността им към нуждите на потребителите.

Преди няколко месеца европейско изследване (инициирано включително и от България) доказа, че едни и същи храни, продавани в Западна и в Източна Европа, имат различаващо се съдържание. Правилна или не, според Вас, е подобна политика на производителите?

Много е важно да интерпретираме правилно и да разбираме както самата тема, така и изследването. То потвърди, че няма доказателства за разделение на Изток и Запад по отношение на качеството на храната.Установените разлики не са свързани с качеството, а по-скоро се дължат на причини, които имат логично обяснение (например различни вкусови предпочитания на потребителите, различни производствени съоръжения и други).

Ние в Mars приветстваме анализа на Съвместния изследователския център към Европейската комисия. Той потвърждава, че прилагаме едни и същи изисквания за качество във всичките ни производствени обекти, без значение къде се намират или къде се разпространяват продуктите.

Качеството на храните, непрекъснатото следване на най-високите стандарти и създаването на добавена стойност за потребителите са в основата на философията на Mars. Без значение дали предлагаме продуктите си в Източна или Западна Европа, или където и да било по света, те отговарят на едни и същи изисквания за качество и безопасност, докато в същото време са с невероятен вкус. Именно това беше потвърдено и от изследванетона Съвместния изследователския център.

Продуктите на Mars вече от десетилетия са познати на българския пазар. Но наскоро предложенията се увеличиха. Разкажете малко повече за последния продукт, който се появи в България!

Mars е на българския пазар от 25 години. Нашето впечатляващо портфолио е представено в страната от марки като Snickers, Twix, Mars, Bounty, Orbit, 5, M&M’s, Skittles в сегмента дъвки и шоколадови изделия и от храни за домашни любимци като Whiskas, Pedigree, Sheba, Cesar и други. Mars е голям производител на хранителни продукти, като един от най-емблематичните ни брандове е Uncle Ben’s.

Нашите марки имат много силни позиции на пазара. Шоколадовите ни изделия например носят радостни моменти на потребители от всички възрасти и затова съм щастлив, че сега те могат да се насладят на още един топ бранд от богатото ни портфолио – Maltesers. Честно казано, това е любимият ми продукт на Mars, защото е хрупкав, лек и много, много вкусен. Това е най-продаваният шоколад в Англия и е в топ 3 във всички европейски страни, в които се предлага. Харесвам Maltesers не само заради вкуса, а и заради историята, която стои зад марката. Maltesers окуражава хората да са по-позитивни и да споделят моментите на наслада.

Останалата част от интервюто можете да прочетете на Econ.bg

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Интервю
Последно от Интервю

Всички новини от Интервю »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"