Вълчев: Трябва да бъдем предпазливи в предстоящите седмици, дори да има подобрение в ситуацията

Образование | 3 май 2020, неделя / 17:25| Показвания:

„Трябва да бъдем предпазливи в предстоящите седмици, дори да има подобрение в ситуацията. Не може да очакваме, че до седмици епидемията ще стихне. Това, което не може да се случи в дигитална среда, ще се проведе в класните стаи и в университетските аули“. Това каза пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев.

Той поясни, че там, където има най-много кандидати за едно място, е удачно изпитите да се проведат на място, както е при медицината, например. 

Министърът съобщи, че окончателните дати за изпитите ще бъдат обявени в понеделник, но вероятно държавните зрелостни изпити ще се проведат през първата седмица на юни, а националното външно оценяване – третата седмица на юни. Това няма да забави издаването на документите за кандидатстване във висшите училища.

„Няма единна скорост на преподаване в различните училища. Със сигурност на изпитите ще се включва материал и от дистанционното обучение. Но ще подходим на принципа да включим по-малко материал“.

В предаването „Неделя 150“ министър Вълчев допълни:

„Тази седмица близо 30 деца, които са в 7-и и 12-и клас, бяха в условията на карантина. По време на матурите и оценяването вероятно между 20 и 30 деца може да бъдат възпрепятствани да проведат изпити. Единият вариант е по същото време, но в други условия те да положат изпитите, другият вариант, особено за дванадесетокласниците, е да се явят на втора сесия в края на август“. 

Министърът е категоричен, че външното оценяване след 4-ти и след 10-и клас е необходимо за диагностика на резултатите, защото е важно да се анализират образователните дефицити на учениците. 

За близо 75% от учениците дистанционното образование е по-интензивно в сравнение с присъствената форма. 

До 2028 година Министерството на образованието и науката има за цел над 90% от учебното съдържание да бъде визуализирано. 

„В следващите десетилетия трябва да търсим синергия, баланс и ефективен микс между дигитално и традиционно. Професиите ще търсят този микс“, допълни министърът на образованието. 


Обратно  

Търсене

Търси