До края на годината ще се закрие нощният транспорт в столицата

Общество | 21 септември 2020, понеделник / 19:30| Показвания:



До края на годината ще се закрие нощният транспорт в столицата и автобусна линия 306. Решението е било прието от управляващото мнозинство на Столичния общински съвет и щe стане факт в четвъртък, съобщава Mediapool.bg.

Официалният мотив е лошото финансово състояние на Центъра за градска мобилност. В същото време от гражданската организация "Спаси София" разкриват, че общината планира да пусне нова частна линия на фирма, близка до управляващите.

"Без публичност, с доклад, внесен в последния момент и в празнични дни, ГЕРБ и ВМРО предвиждат две вредни промени, които сериозно ще влошат транспортното обслужване в района", твърдят от "Спаси София".

Според градските активисти, тролейбусна линия 5, която е една от най-натоварените и използвани линии, значително се орязва, като интервалите в пикови и извънпикови часове се увеличават осезаемоАвтобус 306 се закрива изцяло. С това се губи връзката на "Младост" 2 с метростанция "Ал. Теодоров-Балан" и с бул. "Ал. Малинов".

От "Спаси София" смятат, че няма нито един аргумент за такова драстично унищожаване на наземния транспорт, но изтъкват пет причини да се запази:

- В участъка "Младост" 2 - ул. "Йерусалим" - УМБАЛ "Св. Анна" вместо линии 5 и 306, ще се движи само орязаният тролей 5 с интервали през 12 мин. в пиков час и до 50 мин. вечер. Тази презастроена част на града, където се появиха не само нови жилищни, но и офис сгради, ще зависи изцяло от една нередовна градска линия.
 
- Тролейбусното трасе до "Младост" 2 е изградено само преди две години. Инвестирани са доста пари, а сега Общината се отказва от екологичния градски транспорт и въвежда абсурдни интервали, така че насила да качи още хора в колите.
 
- Вместо да подобрява довозващия транспорт до метрото, каквото обещание десетократно е давала Йорданка Фандъкова, се прави точно обратното - премахва се връзката към близките станции на метрото.
 
- Основна градска линия като тролейбус 5 с около 25000 пътници се орязва, но се дават нови пари за крайградска линия с 1200 пътника на ден. Само защото е на фирма, близка до управляващите, а не общинска!
 
- Линия 306 може да бъде оптимизирана с нов маршрут, вместо да бъде закрита. Един от вариантите е да бъде обединена с линия 304, така че даде нови връзки и с по-редовни интервали да привлече още пътници.
 
Градските активисти се обръщат към кмета на София да спре безумието"Недопустимо е за пореден път да се унищожава функциониращ и използван градски транспорт, без никакви обществени обсъждания или аргументи. Той трябва допълнително да се развива с по-чести интервали, по-бързо придвижване и нови директни линии, вместо насила да качвате хората по колите! Всяко поредно орязване на линии и увеличаване на интервали води до отлив на още пътници, с което се мотивира следващо орязване. Но така никога няма да намалим замърсяването и задръстванията. Настояваме за незабавно оттегляне на това безумно предложение!", апелират от "Спаси София".
 

 


Тагове: София, Младост, транспорт

Обратно  

» Свързани статии:

Търсене

Търси