Хоум офисът и онлайн обучението вдигнаха с близо 20% покупките на лаптопи

Хоум офисът и онлайн обучението вдигнаха с близо 20% покупките на лаптопи
Pixabay
A A+ A++ A

Хоум офисът, онлайн обучението и изолацията заради коронавируса, когато много хора бяха принудени да останат вкъщи, доведоха до значителен ръст на покупките на изплащане на лаптопи. През 2020 година броят на заявленията за финансиране на покупката на такива устройства, подадени към БНП Париба Лични Финанси в България, нарасна с 18,3%, а средната им цена се удвои. През последните 12 месеца най-търсеният модел лаптоп струваше 900-950 лева, а през 2019 година – 450-500 лева. Повишеното търсене доведе и до изкачване на лаптопите от 6-о на 4-о място в популярната класация „Топ 10 на изплащане“ за 2020 година от БНП Париба Лични Финанси в България.

Ръстът на търсенето и на средната цена на преносимите компютри доказва общата тенденция, дефинирана от експертите на банката, че през 2020 година пандемията моделира потреблението на хората и те купуваха на изплащане по-скъпи стоки, които им помагат да работят и учат дистанционно, да са свързани със света и да повишат комфорта в домовете си. Това е и причината осем от 10-е стоки в класацията „Топ 10 на изплащане да са с по-високи средни цени в сравнение с 2019 година. Това са лаптопите, смартфоните, телевизорите, климатиците, хладилниците, диваните, обзавеждането за спалня и матраците.

Според експертите на БНП Париба Лични Финанси хората купуват по-скъпи смартфони, тъй като разбират, че тези устройства не са само за комуникация или разглеждане на публикации в социалните мрежи. През последните години смартфонът се доказа като най-важния инструмент за българите и те използват мобилните си устройства за банкиране, като дигитални портфейли, като „конферентни зали“ за срещи с колеги, като „класни стаи“ и за комуникация с приятели и роднини.

През 2020 година, когато хората трябваше да останат вкъщи, те инвестираха повече пари и за повишаване на комфорта на домовете си. Затова и купуваха по-скъпи и мощни климатици, по-големи и по-модерни телевизори, по-скъпи дивани и по-големи хладилници, тъй като увеличиха покупките на храна заради затворените ресторанти.

Важна тенденция, която беше обусловена от Ковид кризата, е и ръстът на онлайн покупките на изплащане. През последната година броят на онлайн заявленията нарасна с 14% в сравнение с 2019 година.. Този процес беше стимулиран от иновативните процеси, въведени от БНП Париба Лични Финанси в България, благодарение на които онлайн пазаруването на изплащане е толкова бързо и лесно, колкото и покупка в магазина.

Това са някои от най-важните тенденции, които се открояват в 21-то издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ която се изготвя от 2009-а година от БНП Париба Лични Финанси. Целта на рейтинга е да даде ясна картина на потребителското търсене. Той класира най-търсените модели сред 10-те най-търсени типа стоки, според данните от постъпилите молби за потребителски кредит от БНП Париба Лични Финанси за покупка на стоки на изплащане. Новото издание е базирано на стоките, за които клиентите кандидатстват за покупка на изплащане през 2020 г. Около 50% от тях са за 10-те най-търсени стоки. Класацията може да се счита за показателна за пазара у нас, тъй като компанията е сред лидерите в сектора на потребителско кредитиране с пазарен дял от над 1/3 при финансирането на покупки на изплащане и предлага най-голямото портфолио от специализирани потребителски кредити.

8 от 10 стоки са с по-високи средни цени

Пандемията принуди много хора да работят или учат от дома си или просто да останат вкъщи заради затворените офиси, училища и бизнеси. Затова те бяха готови да инвестират повече в домакински уреди, които им помагат да се адаптират към новата ситуация, да бъдат по-ефективни и, разбира се – да повишат комфорта в дома си. Затова и 8 от 10-е най-търсени стоки, купувани на изплащане, бяха с по-високи средни цени в сравнение с 2019 година. Това са лаптопите, смартфоните, телевизорите, климатиците, хладилниците, диваните, обзавеждането за спалня и матраците. Хората инвестираха не само в нови бяла и черна техника и обзавеждане, но и в по-висок клас модели, които да използват по-дълго.

Средната цена на лаптопите нарасна с 90%, а на смартфоните – с 64%

В пандемията лаптопът и смартфонът се превърнаха в най-важните устройства за българите и те ги използваха за работа, учене, комуникация, пазаруване и за домашно забавление. Затова хората инвестираха повече в такива устройства и те са с най-голям ръст на средните цени в новото издание на класацията.

Цената на най-търсения лаптоп нарасна от 450-500 лева през 2019 г. до 900-950 лева през 2020 г. и тези устройства се изкачиха от 4-а на 6-а позиция. Това показва, че през 2020 година лаптопите добиват нова актуалност. През последните години те бяха по-скоро нишово устройство за работа и гейминг, а сега са все по-важни, тъй като все повече хора ги използват за работа, учене и срещи. Затова и най-търсеният модел е много по-добри характеристики в сравнение с победителя от 2019 година. Той е с по-мощен процесор, външна видео карта и щадящ зрението екран.

Тенденцията за покупка на мощни и модерни устройства се наблюдава и в категория „Смартфони“. През 2019 година хората най-често търсеха устройства със средна цена 530-580 лева. Цената на новия победител е с 65% по-висока и той струва 900-950 лева. Снабден е с голям екран с отлична резолюция, последно поколение процесор и може да се използва като станция и за работа, и за забавление.

Търсенето на модерни лаптопи и смартфони на по-високи средни цени показва, че да си свързан е топ приоритетът за 2020 година. Това улеснява хората да се адаптират към новата „хибридна реалност“, в която те могат да работят, пазаруват и да се забавляват както във физическа, така и в дигитална среда. Според проучване на Euromonitor International хората ще продължат да живеят в тази „хибридна реалност“ дори и след пандемията, тъй като тя бързо се превърна в „новото ормално“.

Телевизорите са по-скъпи с 10%, а хладилниците – с 21%

През 2020 година хората прекарваха повече време в домовете си и затова инвестираха повече в жизнения си комфорт. Например, най-търсеният телевизор през последната година е по-скъп с 10% в сравнение с 2019 година и достигна средна цена от 800-850 лева. Победителят е с по-голям екран и предоставя много възможности за домашно забавление с Ultra HD резолюция, отличен звук, свързаност към интернет и стрийминг платформи и така нататък.

Същото се отнася и за климатиците. Победителят в тази категория е на средна цена 1 110-1 150 лева, което е с 21% повече в сравнение с 2019 година. Най-търсеният модел осигурява комфорт, тъй като е мощен и в същото време – тих. Топ моделът е пестящо енергия устройство, което е много важно във време, в което хората са у дома и използват климатиците си по-често.

С принудителния период „останете си у дома“ се свързва и промяната в търсенето на хладилници. През 2020 година българите купуваха по-големи такива стоки, които бяха и с 43% по-скъпи. Обяснението за това е купуването на по-големи количества храна по време на изолацията и необходимостта от място за съхранението ѝ. Причините за това са, че от една страна ресторантите бяха затворени, а от друга – хората избягваха чести посещения в магазините, за да спазват социална дистанция и купуваха по-големи количества при всяко отделно пазаруване.

Броят на онлайн заявленията нарасна с 14%

Кризата доведе до значителен ръст на използването на иновативни онлайн инструменти и канали. Тази тенденция се доказва от ръста от 14% на онлайн заявленията за покупка на стоки на изплащане през 2020 г. в сравнение с 2019 г. Очевидно хората търсеха безопасни и в същото време удобни начини за покупка на стоките, от които се нуждаят и затова избираха продукти и ги купуваха на вноски изцяло онлайн.

Ръстът на покупките на изплащане през интернет беше подкрепен и от иновативния и лесен процес за дистанционно подписване на договор на БНП Париба Лични Финанси, благодарение на който клиентът може да пазарува на изплащане онлайн, да бъде одобрен за кредит и да подпише договор в рамките на по-малко от 10 минути, а стоката да бъде изпратена от търговеца още на следващия ден. Преди въвеждането на тази услуга, процесът отнемаше поне 5 дни. Сега хиляди българи, които желаят да разсрочат плащането на стоката в продължение на няколко месеца, могат да закупят желаните продукти изцяло онлайн по същия удобен начин, както и в магазините на търговците.

По време на кризата хората не само пазаруваха на изплащане през интернет, но се възползваха и от редица други онлайн иновации. Ковид-19 ускори дигитализацията на финансовия сектор и сега хората могат да използват множество удобни финансови инструменти. Като лидер в е-кредитирането с амбиция да предоставя все по-добро клиентско изживяване, БНП Париба Лични Финанси успя много бързо да прехвърли дейността си в дигитална среда и предложи множество безплатни услуги. Сред тях са плащане на вноски през уеб сайта на банката без такси или необходимост от регистрация, чат-бот за самообслужване или заявяване на безплатно обаждане от консултант. Клиентите оцениха високо този подход и през последната година беше отбелязан значителен ръст на използването на дистанционните канали.

Във връзка с новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ управителят на БНП Париба Лични Финанси в България Жозе Салойо заяви: „Като доверен партньор на над 1.5 милиона българи и на повече от 1 000 търговски партньори, ние успяхме да подкрепим промените в живота на хората и плановете им за покупки в новите условия. Подкрепихме и бизнеса на партньорите ни, като въведохме нови процеси и улеснения за тях и клиентите им. Адаптирахме се бързо към новата реалност, предложихме множество иновативни дигитални и „хибридни“ услуги и стриктно следвахме политиката ни да бъдем отговорен кредитор и партньор, който предлага удобни и прозрачни финансови продукти и услуги и висок стандарт на клиентско изживяване.“

#покупки #лаптопи #таблети #смартфони #хладилници #климатици #хоум офис #онлайн обучение

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »