Строим митичните тунели под Шипка, за да свържем Южна и Северна България, за минимум 358 милиона лева

Строим митичните тунели под Шипка, за да свържем Южна и Северна България, за минимум 358 милиона лева
A A+ A++ A

Най-краткият път между Северна и Южна България все пак ще бъде построен - за почти половин милиард лева. За митичният тунел се говори още от 70-те години на миналия век, но до проект и строителство така и не се стига вече доста десетилетия. Хората карат през прохода Шипка и през Беклемето - все тежки маршрути, с много завои и опасности, които за капак при зимни условия стават често непроходими.

Ценови оферти в тръжната процедура за избор на строител на тунела под Шипка са подали четири консорциума, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Най-ниската предложена цена за съоръжението с дължина 10.553 км, от които 7.6 км ново строителство, е 358 млн. лв. с ДДС.

Става въпрос за общо пет тунела. Част от поръчката е и ремонт на 2.9 км от пътя Габрово - Казанлък, както и изграждането на 6 моста и 1 подлез. Работата на тръжната комисия по оценка на офертите продължава.

Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни, или близо три години и половина.

Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока север - юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва, са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).

Проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" е предложен от АПИ да бъде включен за финансиране по Програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г.

Строителството на тунел под Шипка се планира да премине през територията на национална защитена територия с вековни гори - Природен парк "Българка". Проектът бе обжалван от природозащитници както в България, така и пред Европейската комисия, но безрезултатно.

Кандидатите и офертите


ДЗЗД "Консорциум "ПСВТ" с участници: "Пътни строежи - Велико Търново" АД, "Хидрострой" АД и "Пътинжеренигстрой-Т" ЕАД - 358 020 000 лв. с ДДС;


Обединение "Шипченски проход", в което са: "Трейс груп холд" АД И "Алве консулт" ЕООД - 359 610 000 лв. с ДДС;


ДЗЗД "Тунел Шипка", с участници: "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД, "Виа конструкт груп" ЕООД и "Виа план" ЕООД - 376 920 437.02 лв. с ДДС;


Обединение "Геопът Шипка", с участници: "Геострой" АД и "Пътстрой - 92" АД - 417 513 264 лв. с ДДС.

#тунел

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници