София няма да има довозващ транспорт, от Спаси София искат оставката на шефа на Автотранспорта

София няма да има довозващ транспорт, от Спаси София искат оставката на шефа на Автотранспорта
A A+ A++ A

Градските активисти обявиха днес, че третият пореден търг за закупуване на електробуси е бил прекратен заради сериозни нарушения в процедурата на стойност 27 млн. лв. Именно с тези малки електробуси трябваше да започне довозващият транспорт в София, който Йорданка Фандъкова обеща още преди три години. Според информацията публикувана от Спаси София, става въпрос за сериозни нарушения на ЗОП, сред които и ограничаващи конкуренцията между фирмите критерии за избор на доставчик на малките електробусчета.

“ВАС констатира много сериозни нарушения на Закона за обществените поръчки в процедурата, която е обявена от Столичен автотранспорт за закупуването на 52 електробучета. Практически ВАС постановява, че част от критериите “необосновано ограничават участието на стопански субекти в обществената поръчка”. Това поражда обосновано съмнение, че и третата поредна поръчка е писана за определен изпълнител и че ръководството на Столичен автотранспорт има задачата да направи именно това.

Трети пореден търг се проваля заради съществени грешки в тръжните условия и процедура и затова трябва незабавно директорът на Столичен автотранспорт, Слав Монов, да си подаде оставката.” - категоричен е Борис Бонев. Той припомня, че това е същият директор, който започна златния ремонт на общежитието в Дружба за 3 млн. лв., който изглежда като източване на общинския бюджет, крие документи от общински съветници и превърна Автотранспорта във феодална структура с груби нарушения на Трудовия кодекс. С прекратяването на този търг София няма да получи довозващ до метрото транспорт, който кмета Фандъкова обеща още преди три години. От Спаси София припомнят, че преди местните избори през 2019 г. Фандъкова обеща публично, че новите довозващи автобуси ще заработят заедно с третата линия на метрото. “Няколко години по-късно администрацията на Фандъкова даже не успява да проведе процедурата. В предизборната си програма Фандъкова е записала, че “През 2020 г. стартираме системата на довеждащия транспорт”, но вместо това има съмнения за нагласена поръчка.

Това е пореден провал и политическата и експертната отговорност трябва незабавно да бъдат понесени.” - казва Борис Бонев. От Спаси София припомнят, че стотици хиляди жители на квартали като Овча купел, Люлин, Горна баня, Витоша и Манастирски ливади, отдавна очакват обещания довозващ транспорт и сега остават излъгани. “Обещанието на Фандъкова беше довозващият транспорт да бъде пуснат заедно с третата линия на метрото, както и да се пътува с единен билет за прекачване.

Линия М3 беше открита с едногодишно закъснение, но довозващ транспорт няма. Няма и единен билет за прекачване, въпреки че ЦГМ прахоса почти 90 млн. лв. за новата тикет система, от която гражданите не виждат ползи. Това безобразно управление на града, транспортната му система, както и прахосването на милиони публични средства трябва незабавно да бъде прекратено.” - убеден е Андрей Зографски от Спаси София. По думите на градските активисти, заради проваления търг София най-вероятно окончателно губи 27 млн. лв. европейски безвъзмездни средства и 52 нови превозни средства. От Спаси София многократно критикуваха тази процедура с аргумент, че толкова малки минибусчета са неадекватни за голям град като София, както и че електробусите са прекалено скъпи. “Затова тази процедура не трябва да се почва за четвърти път преди да се преформулира. София се нуждае от мидибуси (8-10 метра) за квартали без нормална улична мрежа като Витоша или Манастирски ливади, както и от нормални 12 метрови автобуси за довозващ транспорт до метрото на големи квартали като Люлин и Овча купел.” - апелират от организацията.

#Спаси София

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »