Министър Комитова: Да ме обесят, ако аз съм виновна за рейса-ковчег

Министър Комитова: Да ме обесят, ако аз съм виновна за рейса-ковчег
A A+ A++ A

Регионалният министър Виолета Комитова предложи на влизане в студиото ни да я обесим, ако е виновна за проблемите по пътищата. Това каза Виктор Николаев. Тя добави „може“ (б.а. да го направят), преди водещият на „Здравей, България“ по Нова телевизия да уточни, че това било шега, а колежката му да изтъкне, че никого не бесят. 

Говорейки за проверката на „Струма“ след трагедията край Боснек, Комитова разкри, че  това не било магистрала, а само един широк, хубав междуградски път.

„Вярвайте ми, до преди няколко дни не знаех, че това не е автомагистрала „Струма”, каза Комитова.

„Това не е и скоростен път”, подчерта тя, съобщавайки за изводите от проверката на участъка Драгичево – Долна Диканя, където загинаха 45 северномакедонски граждани.

„С просто око всички виждаме един широк, хубав път. Но с просто око не можем да усетим наколните по пътя”, коментира регионалният министър. 

„Проверката на фаталния участък от автомагистрала „Струма” след катастрофата от миналия вторник отне една седмица. Подобни процедури отнемат много време. За съжаление трябва да ги правим регулярно, но заради трагичния повод трябваше да извършим спешна проверка. Много ми е тъжно, че трябва да говорим по повод катастрофата, и отново искам да поднеса своите съболезнования на близките на жертвите”, добави тя. 

„Пътят няма Акт 16, защото не са завършили отчуждителните процедури. Това означава, че сме строили върху нечия земя, без да я придобием. По проект това е път Е79 – той е с максимално позволена скорост от 90 км/час. Може да изхвърчите от пътя, ако карате с по-висока. През 2013-та някой я вдига на 120 км/час. Това не е скоростен път, не е и магистрала”, допълни министърът в отговор на въпрос защо скоростта в тази отсечка е вдигната на 120 км/час.

Тя обаче не посочи кой е разрешил скоростта да се вдигне на 120 км/час. 

„Аз съм се поднасяла в този участък с моята кола. Преди 10 години пътувах, бях командирована в Сандански. Пътувала съм в сухо време и през деня. Колата започна точно в този участък колата да не ме „слуша“. Спомням си тези скали и широкото място. Мислих си, че това е моя грешка, но вероятно е от наклоните, които не усещам с просто око“, сподели министърът. 

„Имаме много документи, но сега не ги нося всичките“, заяви Комитова. 

По думите й проверката на пътищата трябва да бъде системен процес, който да отчита опасните зони и местата с дефекти, които трябва да се ремонтират и рехабилитират. „В моя мандат не съм имала възможност да обиколя тези участъци”, призна тя.

Мантинелата във фаталния участък е била в нормите, важащи към момента, в който тя е монтирана. 

„На мястото има знаци за чешмичка, знак за скорост, който е възможно да е паднал преди месеци – не мога да кажа какво е на място. АПИ предприе действия да възстанови мантинелата. Най-голямата ни слабост обаче е маркировката. Положена е само средната осева линия”, заяви Комитова. 

По отношение на зимното почистване тя бе категорична, че има достатъчно средства, с които дори ще бъдат погасени и стари задължения към снегопочистващи фирми. 

Тя коментира и касапницата в Айтос, при която загинаха две невръстни деца и техния баща, пометени от претоварен зърновоз.

"Имаме огромен проблем с претоварени камиони – убийци, които се движат по българските пътища. Знаете за катастрофата в Айтос. Претоварват се, за да се икономисват средства, да превозват повече товари с по-малко курсове, но в същото време се превръщат в потенциални убийци, защото отказват спирачките и не могат да бъдат спрени. Аз се боря системно и методично с това как да хванем претоварените камиони и да ги ограничим", добави тя. 

#Виолета Комитова

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"