Le Figaro: Първо кризата в Европа бе наречена корона, сега е украинска! Как ще се развие?

Le Figaro: Първо кризата в Европа бе наречена корона, сега е украинска! Как ще се развие?
A A+ A++ A

Финансовата криза в Европа върлува от 2020 г. Първоначално се наричаше коронакриза. Милиони ненужни хора бяха изпратени да си стоят вкъщи и им плащаха помощи. Всеки индивидуален предприемач и самостоятелно зает в Германия получи еднократна субсидия от 10 000 евро. 10 000 евро! Така да се каже, от хеликоптера, пише френското издание Le Figaro.

Естествено, нямаше откъде да се вземат пари за това и ЕЦБ организира покупката на облигации. След премахването на по-голямата част от локдауните и други подобни ереси, хората се втурнаха да харчат безплатните пари и започна периодът на „възстановяване“.

„Възстановяването“ беше, разбира се, придружено от инфлация. През есента на 2021 г. американците прокараха темата си с втечнения газ и започнаха сериозно да забавят СП-2. Кремъл намекна на Газпром, че би било добре да спре доставките на газ за спотовия пазар. И от октомври спотът от Русия е спрян.

Ефектът се оказа магически: газ от 1,2 щатски долара за кубичен метър. Рекордът стигна 3 и по-късно - 3.8 долара. Но LNG увеличи своя дял, докато Газпром го намали. Въпреки това, по отношение на парите в цифри, всичко стана много по-добре за Русия, отколкото беше.

Вместо предишните 200 долара, цели 1000 на хиляда кубически метра. В същото време се оказа, че няма и достатъчно нефт, при това той е невъзможно да се отпечата, както доларите и еврото, а цените за него също се покачиха.

От края на февруари 2022 г. кризата е преименувана на украинска.

Спирането на доставките на метал и зърно и слънчогледово олио е свързано с поскъпването на газа, петрола и торовете.

Инфлацията в редица страни от ЕС надхвърли 10 процента.

Кризата на разходите за живот, както я нарече ЕС, пристигна. Докато се сравняваше със 70-те години, някой вече каза, че е по-лошо, отколкото при Тачър. Особено проницателен намек, че намирисва на 30-те години на 20-ти век. Именно там се стреми стандартът на живот на обикновените англичани и другите жители на Европа.

Следващата стъпка след увеличението на разходите за комунални услуги, храна и гориво ще бъде неизбежният спад в покупките на неща, които не са необходими за оцеляването: автомобили, мода, мебели, недвижими имоти.

Също така на фона на кризата, инвестициите в предприятията на реалната икономика ще спрат. Защото защо да инвестираме, ако настоящето е ужасно, а бъдещето е неясно?

Освен това самият ЕС прекъсна доставките на редица продукти за Русия, което очевидно няма да подобри положението на местната индустрия.

Същият Airbus ни снабдяваше със самолети, други доставчици - резервни части за Супер Джет 100. Всичко това са пари и най-важното - работни места.

Части за Фолксваген и Рено, Мерцедес и БМВ също, по странно стечение на обстоятелствата, бяха произвеждани в Европа.

Руските туристи и инвеститори сега са врагове и не са добре дошли в Европа. Съответно продавачите на недвижими имоти ще загубят приходи, банките, хотелите и ресторантите ще загубят притока на пари.

След като затворят клоновете и представителствата на много европейски компании в Русия, експатите ще се приберат у дома. 

Следващият неизбежен етап ще бъде мощен, безпрецедентен скок на безработицата. И това дори при условие, че Газпром не изключи кранчето. А ако го блокира, тогава о-о-о.

Засега предлагам да се насладите на статистиката на продажбите на нови автомобили във Франция за месец март.

Най-лошите данни от 1980 г., без да броим 2020 г., когато салоните бяха затворени 

Продажбите на нови автомобили във Франция паднаха до най-ниското си ниво през март със 147 079 регистрации и с изключение на специалната 2020 г., съгласно данните, публикувани в петък от автомобилните производители.

Поради недостиг на електронни чипове и в икономическия контекст, забавен от войната в Украйна, продажбите паднаха с 19,5% в сравнение с март 2021 г., се казва в прессъобщение на Automotive Platform. Според тази статистика, която датира от 1980 г., има по-малко продажби само през март 2020 г., когато дилърите бяха затворени поради пандемията. 

Превод: Поглед инфо

#криза

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Анализ
Последно от Анализ

Всички новини от Анализ »