Българинът готов да похарчи до 36 лв. за коледни подаръци

Българинът готов да похарчи до 36 лв. за коледни подаръци
Изследването показва, че българските домакинства планират за подаръци средно по 250 лева, което е с 4% спад на разходите в сравнение с миналата година. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

До 36 лв. е готов да отдели българинът за коледни подаръци през 2012 г., сочи онлайн проучване на популярен български сайт за интернет търговия.

Изследването показва, че българските домакинства планират за подаръци средно по 250 лева, което е с 4% спад на разходите в сравнение с миналата година.

Най-много потребители - 33% от отговорилите на електронната анкета, са готови да отделят от 100 до 200 лева.

Това означава, че покупките на човек ще са от 18 до 36 лева, като сред най-предпочитаните стоки са посочени дрехи, електроника, козметика и детски видеоигри, предаде БТА.

Българите смятат да намалят поне с един броя на подаръците, които ще купят по Коледа и Нова година. Ако в края на 2011 г. те са били готови да зарадват средно по 6,2 души от най-близкия си кръг, сега планират да направят това за 5,6 роднини, приятели и познати.

От запитаните само 5% имат нагласа да похарчат от 500 до 1000 лв. за подарък, а над тази сума - други 2%.

Независимо от размера на разходите, които ще бъдат направени, мнозинството българи - 89% от потребителите на сайта, декларират, че няма да вземат потребителски кредит или заем за коледното пазаруване.

На обратното мнение са само 3 на сто от анкетираните, като техният брой намалява наполовина в сравнение с 2011 г.

Тенденцията за 2012 г. показва растящата роля на Интернет като основен източник на информация за асортименти и цени, както и на готовността за пазаруване онлайн.

Сега 10% по-малко българи са готови да обикалят по магазините, а процентът на планиращите покупка по електронен път спрямо 2011 г. се е увеличил с рекордните 32%.

Промяната в нагласите се дължи основно на: избягването на опашки по празниците, богатия избор на стоки в Интернет, както и по-ниските цени при онлайн покупка спрямо традиционните магазини, показва проучването.

Според него потребителите в мрежата тази година търсят повече домашна техника и мобилни телефони, отколкото часовници и бижутерия. Отделно мъжете се насочват главно към електрониката, докато жените предпочитат дрехите и детските видеоигри.

Като цяло анкетираните в сайта декларират, че при избора на подарък за Коледа и Нова година се ръководят от конкретните нужди на техните роднини, приятели и познати.

Въпреки, че за 67% от потребителите качеството продължава да има определящо значение, 10% повече българи са заявили, че за тях най-важна сега е цената на съответния подарък.

#Коледа #Нова година #пазаруване #подаръци #онлайн търговия

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Търговия
Последно от Търговия

Всички новини от Търговия »