ЕП стартира информационната си кампания за евроизбори 2014

ЕП стартира информационната си кампания за евроизбори 2014
A A+ A++ A

Европейският парламент даде официален старт на своята информационна кампания за повишаване на осведомеността за предстоящите европейски избори през 2014 г., съобщиха от пресофиса на ЕП. Кампанията ще се състои от четири етапа и ще продължи и след самите избори до избирането от новия Парламент на председател на Европейската комисия.

"Единственият начин да се даде легитимност и да се повлияе на вземането на решения на европейско ниво е чрез Европейския парламент", подчертава Ани Подимата (С&Д, Гърция), един от двамата заместник-председатели на ЕП, отговарящи за комуникациите. "Съществува виждане, че в настоящата икономическа криза липсва легитимност при вземането на политически решения в ЕС. Избирателите в ЕС имат изключителната възможност да определят политическото мнозинство в Парламента, което ще определи курса за изготвяне на законодателство, ще промени лошите политики и ще поведе дебата в петте години след изборите", заявява тя.

"Европейският парламент е камарата на гражданите на ЕС — ние сме гласът на гражданите в процеса на вземане на решения в ЕС", посочва другият заместник-председател на ЕП за комуникациите - Отмар Карас (ЕНП, Австрия). "Този път обаче е по-различно. Тази кампания проправя пътя към европейските избори на 22-25 май 2014 г., но продължава и след това - до избирането от Парламента на председател на Европейската комисия и до даването на одобрение на политическата програма на новата Комисия."

В днешно време мнозинството от законодателните актове се оформят на европейско ниво, което дава на Европейския парламент поне толкова правомощия, с колкото разполага и всеки един национален парламент. Затова за избирателите е важно да знаят какви решения се вземат в Брюксел (или Страсбург) и как те могат да повлияят върху тези решения.

Кампанията ще има четири етапа. Първият етап започва сега с представянето на мотото на кампанията ДЕЙСТВАЙ. СЪДЕЙСТВАЙ. ВЪЗДЕЙСТВАЙ. Този етап има за цел да обясни в какво се състоят новите правомощия на Европейския парламент и какви са последиците от тях за хората, живеещи в ЕС.

Вторият етап ще протече от октомври 2013 г. до февруари 2014 г. и ще привлече вниманието чрез поредица от интерактивни събития в европейските градове към пет основни теми – икономиката, работните места, качеството на живот, парите и мястото на ЕС в света.

Третият етап ще обхване самата изборна кампания и ще започне през февруари. На този етап акцентът ще падне върху датите на изборите - 22-25 май. Тези дати ще бъдат добавени към логото с приближаването на изборите.

Последният етап от кампанията, който ще покрие периода след изборите, ще се съсредоточи върху новоизбрания Европейски парламент, върху избора на следващия председател на Европейската комисия и върху встъпването в длъжност на новата Комисия. Мотото на кампанията подчертава, че избирателите в ЕС могат да упражнят властта си и да определят чрез своя глас как ще изглежда Европа в бъдеще.

#Европейски парламент #избори #информационна кампания

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Брюксел
Последно от Брюксел

Всички новини от Брюксел »