До 10 стотинки на километър може да е тол таксата за магистрала

До 10 стотинки на километър може да е тол таксата за магистрала
A A+ A++ A

До 10 стотинки на километър може да достигне тол таксата по новите магистрали, каза регионалният министър Лиляна Павлова. По думите й цената е условна и ще важи само за построените в бъдеще отсечки.

За сравнение в съседна Гърция плащаме между 8 и 12 стотинки на изминат километър, а най-скъпо е във Франция, където цената стига до 20 стотинки на километър. В Германия тол такси има само за тежкотоварните камиони.

Поставяният дълго време под въпрос проект за Северната скоростна тангента вече е в етап изграждане. Символичната първа копка направи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. 

Пътната връзка ще съедини столицата с четири автомагистрали – „Тракия”, „Хемус”, „Люлин” и бъдещата автомагистрала „Калотина”. Съоръжението ще свързва пътните коридори с 4 съседни държави - Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.

Проектът, чиято стойност е 180 млн.лв., е с дължина близо 17 км. Финансирането е по оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013г.

„Радвам се, че днес стартираме този важен проект, който бе замразен в последната година и половина“, каза Павлова и подчерта стратегическото значение за столицата. По думите на министъра тази тангента е като вътрешно околовръстно шосе на града, което ще свързва не само кварталите, но ще даде възможност трафикът, който минава през и около София, да бъде изведен, с което ще се осигури безопасно движение и сигурност на гражданите.

Тангентата ще има 18 съоръжения - пътни връзки и възли, които ще осигурят по-добра връзка на районите.

Със собствениците на земи е постигнато споразумение за средни цени, които според Павлова са много по-справедливи и близки до средните пазарни цени за района.

Започва строителството на първите 3 км, а в близките седмици на още толкова. Павлова уточни, че отчужденията ще струват около 20 млн.лв., като голяма част от тях ще се покрият от програмата.

Пред журналисти Павлова заяви, че Световната банка има ангажимент да направи цялостен финансов анализ, бизнес модел, анализ на трафика и анализ на това, какъв вид електронно заплащане за използването на републиканските пътища ще бъде въведено, включително конкретен модел и предложения за влизане в сила и дали преходът от винетки към тол такси да бъде плавен.

Идеята е в първите години за леките коли да се запазят винетките, но те да станат електронни, а тежкотоварният трафик за превозни средства над 3,5 т да се заплаща според изминатите километри по републиканската пътна мрежа, а не за време, както е сега. Освен това, ще се разглеждат предложения по какъв начин да бъде направен преходът към цялостното въвеждане на джипиес толсистема.

Когато се въведат ТОЛ такси за цялата републиканска мрежа, цената ще бъде много по-ниска, ако се ползва от автомобилите, увери министърът.

Министърът отбеляза, че до края на 2015 г. трябва да бъдат разработени финансовият анализ, бизнес моделът и анализът на трафика, след което правителството ще вземе решение кой от предложените модели да приеме. 

#Северна тангента #Лиляна Павлова

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »