Търговците в магазините печелят най-много от всички участници в млекопроизводителната верига, каза в ефира на Нова ТВ председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров.
Той обясни, че в крайната цена на млякото влизат транспорта до млекопреработвателното предприятие, пастьоризирането, опаковането, транспортните разходи до магазина и данъкът добавена стойност.
„Оттук нататък започва търговската надценка и бонусите, които възлизат на минимум 40-50%”, обясни Зоров. Той напомни, че българските производители получават поне два пъти по-ниски субсидии в сравнение с колегите им от Европейския съюз.
Според експерта продажбите на родни млечни продукти трябва да се стимулират допълнително. Един от начините за това е да се поставя трибагреникът върху етикетите на продуктите, произведени от българско мляко.
Също така, трябва да се осигури равен старт на всички родни фирми и най-важното - да се намали ДДС-то върху млечните изделия, апелира млекопреработвателят.