Новият шеф на "Фолксваген": ще възвърнем доверието
Ръководителят на подразделението на "Фолксваген" за спортни модели "Порше" - Матиас Мюлер, е утвърден за нов главен изпълнителен директор на германския автомобилен гигант. Той заема мястото на Мартин Винтеркорн, отстранен заради скандала с манипулираните данни за вредните емисии при дизеловите модели.
Като свой приоритет Мюлер посочи възвръщането на доверието към групата. Той заяви, че под неговото ръководство "Фолксваген" ще развива и прилага най-строгите стандарти за спазване на правилата.
Надзорният съвет на "Фолксваген" определи скандала с манипулираните двигатели като морален и политически провал, но смята за отговорни малка група хора.
Междувременно "Фолксваген" спря да рекламира в САЩ своите автомобили с двигатели чист дизел.
Регулаторни органи от двете страни на Атлантика обещаха да затегнат тестовете след признанието на концерна за измама при дизеловите емисии.
Кой е Матиас Мюлер
Като досегашен шеф на луксозната дъщерна марка "Порше" той познава добре концерна. Сега ще трябва и да го ръководи, а с него и съдбата на 600 000 работници в целия свят, разказва "Ди Велт".
Но не само това. Марката „Произведено в Германия", германската борса и всички останали автомобилни производители очакват от него бързи и адекватни мерки за овладяване на кризата. 62-годишният мениджър трябва да издърпа обратно закъсалия в калта "Фолксваген".
Най-силното му оръжие за справянето с това предизвикателство е не друго, а любовта му към автомобилите. Той не прави просто пари с този бизнес, а живее, за да създава изкуство в автомобилостроенето.
От дете Мюлер е запален съзтезател и го показва на първия си работен ден като шеф в "Порше" през 2010 година. Той си поръчва за служебна кола модел 911 Turbo S с 530 конски сили. Освен това държи сам да я кара и често заема мястото на шофьора си. Как иначе при тази любов към автомобилите?
„За мен най-важен е продуктът", казва Мюлер и затова чисто може да бъде забелязан да участва в тестовете на нови модели.
Още по темата:
- » "Фолксваген" призна за 1,8 млн. коли със специален софтуер
- » Срив на акциите на "Фолксваген" след скандала с дизеловите модели
- » "Фолксваген" изтегля 800 хил. коли заради дефекти