Над 10 млн. евро губи икономиката ни от блокадите по гръцката граница

Над 10 млн. евро губи икономиката ни от блокадите по гръцката граница
A A+ A++ A

От тази сутрин ГКПП Капитан Петко войвода е затворен от българските международни превозвачи, контрапротестите срещу гръцките фермери продължават утре със затварянето на граничните пунктове Маказа и Илинден, а в петък - Златоград.

Това става с решение на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи - най-голямата браншова организация у нас в сферата на автомобилните превози. В нея членуват над 250 фирми с общо над 6 200 композиции. Изпълнителният директор Йордан Арабаджиев обобщи ситуацията към днешна дата.

"В момента положението на българо-гръцката граница е изключително напрегнато. Вече трета седмица продължава блокадата на гръцките фермери, това доведе до сериозни загуби на българския автомобилен бизнес, на българските превозвачи, а и не само на тях, а и на цялата икономика", каза Арабаджиев.

"Към момента Кулата - Промахон е затворен за преминаване на всякакъв вид превозни средства, това се получи, след като гръцките фермери не спазиха договорките от миналата седмица да пропускат в определен часови отрязък товарните автомобили, които са на граничния пункт. Нашите превозвачи не издържаха и решиха, че това не може да продължава до безкрай, защото гръцките фермери не дават информация и индикация, че тази блокада може да приключи", продължи Арабаджиев.

Контрапротестите на българските превозвачи имат за цел нашите сънародници, които са в Гърция, да имат възможност да се приберат по домовете си. Арабаджиев се извинява от името на съюза за причиненото неудобство и дискомфорт, но се надява действията да бъдат разбрани и подкрепени.

"През тези три седмици загубите, които се генерираха забизнеса са огромни - може би над 10 млн. евро и няма никаква яснота кога ще приключи тази блокада. Докато не се махнат тракторите на гръцките фермери от граничния пункт, ние сме решили да протестираме срещу тях. Оказа се, че държавата няма с кого да преговаря. Гръцките фермери не желаят да преговарят с гръцкото правителство, респективно нашата държава не може да преговаря с гръцкото правителство. За нас проблемът е изцяло в гръцката страна, гръцкото правителство трябва да се намеси, да осигури спазване на основния принцип на ЕС - свободно придвижване на хора, стоки и капитали", заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи.

Управата на Съюза на международните превозвачи е осъществил контакти с всички компетентни институции, включително с колеги от Унгария, Полша, Чехия, Словакия, Румъния и се надява час по- скоро този проблем да бъде решен радикално. "За нас не е приемливо да се обещава, че граничният пункт ще бъде отворен за два-три-пет часа днес - утре, и след ден-два отново гръцките фермери да решат да го затворят. Или се решава радикално този въпрос, или ние продължаваме с контрапротестните действия спрямо гръцките фермери. Държавата подкрепя действията на бизнеса, според нас, защото вижда, че потърпевш от цялата ситуация е транспортният бранш, а и икономиката. Ние не виждаме, след като гръцкото правителство не желае да взема мерки, по какъв начин нашата държава ще ни помогне, каза още Арабаджиев.

#граница #Маказа #Илинден #Кулата #Гърция

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Външна политика
Последно от Външна политика

Всички новини от Външна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници