"Метро" разделя бизнеса си на две

"Метро" разделя бизнеса си на две
БГНЕС
A A+ A++ A

 

Собствениците на популярната и у нас германска търговска верига „Метро” ще разделят дейността на марката в две отделни компании, пише АФП.

„Управителният борд на „Метро” подготвя създаването на две независими и секторно ориентирани компании чрез разделяне на групата”, пише в изявление на сегашната структура, цитирано от агенцията.

Там се допълва, че едното ново звено ще се специализира в храните и продажбите на едро, а другото в сферите на електрониката и услугите.

„Двете отделни единици ще бъдат индивидуално търгувани на борсата със съответния им профил, управляващи и ръководни органи”, допълва се в изявлението на „Метро”.

Целта е съответните мениджъри на двете звена да имат пълен контрол над корпоративните им стратегии. Допълнително, всяка от компаниите ще може независимо да търси нови придобивки и партньорства, с което сами ще определят стратегиите си за разширяване.

Управляващите органи на „Метро” „ще вземат решение за очакваното разделяне на групата „Метро” след период на интензивни консултации”. Ако управленските бордове и акционерите одобрят бъдещия същински план, "разделянето се очаква в средата на 2017 година”, допълва се в съобщението.

От информацията на този етап не става ясно как и дали това ще промени вида и функциите на популярните хипермаркети на веригата, които едновременно осъществяват продажби на дребно на храни и електроника, заедно с търговия на едро.



Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Акценти

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници