Над 96 милиона яйца ще боядисат българите за Великден

Над 96 милиона яйца ще боядисат българите за Великден
A A+ A++ A

Броени дни преди един от най-старите и най-важни християнски празници, темата за българската
трапеза на Великден става актуална отново. Наред с ежегодните проверки на цените и
качеството на продуктите, се запитахме и с какво най-често свързват българските семейства
празника, с кого предпочитат да празнуват и кой най-често се включва в подготовката.
Как посреща празника едно типично българско домакинство и каква част от бюджета заделя то,
разбираме от независимо проучване проведено съвместно от маркетинговата агенция
Pragmatica, по поръчка на Starcom България.
Изследването показва, че 46.6% от анкетираните българи обвързват плановете си за
Великден с фамилията или семейството, което категорично категоризира празника като
семеен. Към тях можем да добавим и семействата, които ще празнуват в по-тесен домашен кръг,
само деца и родители (39.8%) и тези, които ще празнуват с по-възрастните членове на
фамилията (5.9%).
От типичните за Великден храни най-консумирани се оказва, че ще са козунакът (96%) и
яйцата (94.9%). Проучването сочи още, че домакинствата ще се снабдят с яйца предимно от
супермаркетите (51.5%). Немалка част, обаче, ще сложи на трапезата си и яйца, които ще са
домашно производство (29.5%) или от фермерски базар/био магазини (19.1%).
Очаква се броят на боядисаните яйца да е 96 204 032, като 1/3 от тях ще са в традиционния
червен цвят сочи още проучването.
Една от основните теми за Великденските празници е козунакът като 68.2 % от анкетираните
посочват, че планират да консумират купешки такъв. Ръчно омесените козунаци в домашна
обстановка ще са чувствително по-малко (30.7%), което не е изненадащо предвид трудоемкото
им приготвяне и само 1.1% категорично няма да консумират от традиционния продукт.
Интересен факт е засиленото търсене на шоколадови изделия, наред с традиционните храни на
трапезата. След козунака, яйцата и агнешкото месо, се нареждат шоколадовите зайци и
фигурки (40.7%). Това е сравнително нова тенденция за България, която добива все по-голяма
популярност и у нас.
Велислава Анастасова, Управляващ директор на Starcom България, една от водещите медийни
агенции на пазара, дава повече информация за проучването и идеята, която седи зад него:
За нас е изключително важно да разбираме максимално добре хората, техните нужди и
преживявания. А най-добрият начин това да се случи е да сме близо до потребителя и лично
да разговаряме с него. Именно поради тази причина подехме една инициатива с колегите ни
от Pragmatica през 2018 регулярно да наблюдаваме какво се случва в живота на хората и да
следим за важните теми от ежедневието им. Така се роди идеята за изследването за един
от най-светлите празници в годината ,,Великден‘‘. Ако се питате колко яйца българите

Starcom Bulgaria
Abacus Business Center, fl. 5
118 Bulgaria Blvd.
Sofia 1618

O +359 43 40 710
starcomww.com
смятат да боядисат за празника, веднага ще получите отговор от нас – над 96 милиона, като
1/3 от тях ще бъдат червени. И тази година производителите на готови козунаци ще се
радват на добри приходи, тъй като 68.2% от домакинствата ще се снабдят с козунаци от
магазинната мрежа и едва 30.7% от тях ще ги омесят сами в домовете си.
Интересно е да се подчертае също така, че според последното преброяване от НСИ,
самоопределилите се като православни християни са 4 374 135, от които около 580 000 или едва
16,8% заявяват, че спазват великденски пост (строг или нестрог), а 83.2% посочват, че не се
подлагат на хранителни ограничения.
Що се отнася до пътуването по време на почивните празнични дни, почти 1/3 от целевата
посочват, че имат планове да пътуват, като дестинациите, които ще посетят, са предимно в
рамките на страната. Личният автомобил (81.1%) ще е основното превозно средство, с което
ще се придвижват, близо 16% ще изберат да пътуват с влак или автобус и само 4.3% ще
пътуват със самолет за празничните дни.
И на последно място, но не по важност, е темата за интернет потреблението през различни
видове устройства. Тук резултатите показват, че потреблението на интернет през смартфон е
сходно с това през лаптоп, 37.7% и 38.9% респективно. Тази тенденция не е изненадваща,
предвид нуждата от интернет в движение, което е възможно чрез този тип устройство, както и все
по-масовото му притежание сред целевата група.
Пълните резултати от проучването, можете да намерите в приложената инфографика
„Къде, с кого и как по време на Великденските празници..?“
Инфографиките в голям размер, за сваляне оттук
Pragmatica_Starcom_Eas...pdf
https://ndox.abv.bg/download?id=42f48e2e8b
Pragmatica_Starcom_Eas...pdf
https://ndox.abv.bg/download?id=db449f2b4b
----
За Starcom
Starcom е международна медийна агенция, част от семейството на комуникационната група Publicis One.
Присъства на повече от 100 пазара и има над 5,800 служители по света. В основата на позиционирането на
агенцията са човешките преживявания и потребности, както и отражението им върху бизнес резултатите.
Клиенти в портфолиото на Starcom в България са световноизвестните компании Samsung, Visa, Sandoz,
Brown Forman, Mogo, Goodyear, Duracell и други.
За Pragmatica
Агенция за маркетингови проучвания Pragmatica специализира в областта ба маркетинговите изследвания.
Тя развива своя професионализъм и в посока консултации, базирани на маркетингови изследвания.
Решенията, които дава на клиентите си, са на базата на потребителското мнение и поведение, до което
достига чрез методологии, разработени индивидуално за всеки клиент. В основата на екипа на Pragmatica
стоят професионалисти, специализирали в областта на маркетинга, социологията, статистиката и
психологията. Философията, към коята агенцията се придържа и опира своите анализи, е "Решения, отвъд
данните!". Повече на http://www.pragmatica.bg/

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници