"Трейс груп": АПИ решава как да се ремонтират пътищата!

"Трейс груп": АПИ решава как да се ремонтират пътищата!
A A+ A++ A

Не строителната фирма, а Агенция "Пътна инфраструктура" определя как да се ремонтира и строи пътят София – Своге, където в събота стана тежката катастрофа с 17 жертви.  Това коментира за "Дарик" председателят на Надзорния съвет на холдинга "Трейс груп" Николай Михайлов.

Фирмата е последната, извършила ремонта на участъка в Искърското дефиле, където в събота автобус се преобърна, а при инцидента загинаха 17 души и пострадаха десетки.

Михайлов настоя, че възложителят на ремонта в лицето на Агенция "Пътна инфраструктура" и проектантът по проекта определят как да бъде извършен ремонтът.

"Аз не одобрявам изграждането на бордюри до пътното платно особено в такъв рисков участък, където стана катастрофата", допълни още Михайлов.

Според него при запрашаване на пътя, а след това и при дъжд, мръсотията, която се събира край бордюра, може да намали допълнително сцеплението между гумите и пътното платно. Ремонтът на пътя София – Своге е извършен от дъщерната фирма на холдинга – "Трейс Своге".

От края на юни фирмата е закрита, а капиталът прехвърлен в друго дружество.

В договора за ремонт на пътя Своге – София няма изискване какво трябва да бъде сцеплението на трасето, каза Михайлов.

"Първо, възможно е да има износване на пътната настилка. В конкретния договор, който е правен в Своге, в документацията няма критерий какво трябва да бъде сцеплението по време на изпълнението. Когато са минали четири години, каквото и да е било сцеплението при нов път, след това то се променя драстично по време експлоатацията. Тук има един голям проблем, защото този път е правен по критериите и нормативните документи за второкласен път, като се е имало предвид, че не е толкова натоварен по времето, когато са правени проектите. Ако строителят е направил пътя преди четири години, проектите са правени няколко години преди това. Когато е правен проектът, от заданието за този път може би са минали поне седем-осем години. Тогава са заложени съвсем други критерии", каза Михайлов.

Възложителят и проектантът определят стандарта и качеството на ремонта, а не строителят, допълни той.

"В конкретния случай вероятно се е получил и друг проблем. Гледах снимки, понеже не съм в София, че в участъка на катастрофата има бордюр. Пътните специалисти сме изключително против изграждането на бордюри по пътищата, защото те са голям проблем на безопасността, но такива са нормите на проектиране в момента", каза Михайлов. ой разясни, че около бордюра се натрупват праховидни частици, които особено с смесени с изгорелите газове на тежките автомобили, образуват филм, по който гумите се плъзгат.

"И когато завали дъжд, този филм започва да работи и в може в участъци, особено в участъци с наклони, където се е образувал такъв филм, коефициентът на сцепление да падне много по тези причини, не защото самата настилка има нисък коефициент на сцепление", обясни Михайлов.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници