Труден, но успешен летен сезон по Черноморието отчетоха туроператорите

Труден, но успешен летен сезон по Черноморието отчетоха туроператорите
Въпреки по-малкото смъртни случаи, сезонът за спасителите е бил тежък, особено по Северното Черноморие, заради силното вълнение и мъртвите течения. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Труден, но успешен летен туристически сезон отчете зам.-председателят на Българската туристическа камара Стоян Маринов.

„Върнахме се към успешната 2008 г.," посочи Стоян Маринов пред бТВ и добави, че от разговорите си с хотелиери знае, че те са отчели ръст на нощувките.

Приходите им също са нараснали, но с по-малки темпове заради промоциите, които дават на туристите.

Повечето от хотелиерите вече подписаха договори с туроператорите за следващия сезон, като очакванията са той да бъде по-добър.

По думите на Стоян Маринов винаги инциденти като атентата в Бургас се отразяват на имиджа на България като туристическа дестинация.

„Загубихме няколко хиляди израелски туристи, но броят им бързо ще се възстанови," смята зам.-председателят на туристическата камара.

Стоян Маринов коментира още, че фалитът на руските туроператори е засегнал по-скоро реномето на чуждите фирми, изпращащи туристи в България.

Той отбеляза, че цените на туристическите услуги падат драстично след края на сезона, като чадърите край Варна, например, вече струват 1 лев.

Въпреки по-малкото смъртни случаи, сезонът за спасителите е бил тежък, особено по Северното Черноморие, заради силното вълнение и мъртвите течения, както и заради туристите, които не са спазвали флаговата сигнализация.

Спасителите за пореден път настояват да се въведат солени глоби, както е в другите държави.

Трима българи и един чужденец са се удавили в морето през лятото, но това се е случило или на неохраняеми плажове, или при нощно къпане.

Сезон 2012 ще се запомни с поредните фалити на руски туроператори, който генерира загуби за хотелиерите, посочват от туристическата камара.

Българските туроператори загубиха над 3 млн. евро заради фалита на руските фирми.

Задължителните застраховки, които имат нашите агенции защитават само правата на българските туристи изпратени в чужбина. За това предлагат да се разграничи дейността на фирмите у нас на входящ, изходящ и вътрешен туризъм.

„По този начин можем да обособим самите застраховки в различните видове туроператорска дейност и да осигурим възможността на нашите доставчици, ако изпаднем в такава ситуация да бъдат удовлетворени със сумите, които ние им дължим на тях," обясни Донка Соколова, председател на Управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенции.

#Българска туристическа камара #БТК #Стоян Маринов #спасители #МОРЕ #мъртво течение #фалит #туроператор

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Туризъм
Последно от Туризъм

Всички новини от Туризъм »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници