Опити за фишинг измами с клиенти на мобилен оператор
Теленор предупреждава за зачестилите опити за измами (phishing) и събиране на лични данни на клиенти на оператора чрез фалшиви сайтове и писма по електронна поща, в които се използват името и логото на компанията.
Мобилният оператор предприема необходимите действия за преустановяването на тези опити за измама и съдейства на компетентните органи за разкриване на извършителите. Също така, Теленор съветва своите клиенти внимателно да четат съдържанието на тези писма и да не предоставят лична информация на непроверени източници. В случай на получаване на съмнителни писма по електронна поща, компанията препоръчва на клиентите си да не се предоверяват на наличието на познати търговски марки и лога и да не се поддават на призиви към прибързани действия, подкрепени с обещания за награди или заплахи.
Клиентите на оператора могат да проверят достоверността на линковете в писмото на компютър чрез поставяне на курсора на мишката върху тях, което ще покаже истинския адрес на линка. Явни правописни и граматически грешки са също един от белезите на зловредните съобщения. В случай на съмнение, клиентите в никакъв случай не бива да отварят прикачени файлове.
Още по темата:
- » Разследват българи за източване на социални обезщетения и в Нидерландия
- » ВИДЕО Мятане на банкноти и разгул: Бг бандата, ощавила социалните помощи на Острова с 54 млн. паунда
- » Европрокуратурата повдигна обвинения срещу заподозрян за измама с евросубсидии