Промени в тарифите на градския транспорт в София
Общинският съветник от „Демократична България“ Симеон Ставрев представи концепция за нова тарифа за пътуване в градския транспорт в София.
От СОС подробно обясниха техните предложенията за новата тарифна политик в градския транспорт.
„Достъпът с прекачване е постижим за хора с абонаментни документи. Опции за случайно пътуващите – да се запази с тарифната карта и да се ползва транспорта, без да се посещава каса или да се купува билет он шофьора. Създаваме опция за младите и възможността да се плаща с карта. Младите са приоритет за новата тикет система. Имаме и решение за туристи – когато те имат информация за своето пътуване да могат да си купят документ, с който да пътуват 24 часа", обясниха на брифинг пред медиите от СОС.
От СОС казаха, че предлагат да отпадне:
"Има предложение да отпаднат документите, които се продават в момента в метрото. Реално"Метрополитен" да продава всички превозни документи от системата за градска мобилност. Картите, които са само за метро, например, а не за цялата градска мрежа, също да отпаднат. 3-месечните и 6-месечните капти да отпаднат, като предложението е за разсрочено плащане на карта за 1 година.Талоните за 10 пътувания играят ролята за преференция за случайно пътуващи, затова и те да отпаднат, както и и тридневната карта", обобщиха от СОС.
Какво е новото:
Билет за 30 мин. без прекачване – 1,6 лв. – продава се от водача. Той ще бъде достъпен и през смартфон.
Билет за пътуване с прекачване за 60 мин. - 2.6 лв. - Нова 24-часова карта за 6 лв. Тя е достъпна и за предварителна покупка.
Ученици, студенти и докторанти ще пътуват безплатно.
Какво остава:
Билет за еднократно пътуване от 1,6 лв. остава
Дневната карта от 4 лв. остава. Тя ще бъде достъпна и от смартфон.
Какво отпада:
Картите за метро, само за една линия или метро и една линия. Според експертите много хора използват довеждащия транспорт до метрото гратис.
3 и 6-месечните карти. Те ще бъдат заменени от варианта за разсрочено плащане на годишна карта.
Талонът за 10 пътувания. Той дава преференция на случайно пътуващите пътници.
Тридневната карта
Неперсонализираната месечна карта Целта на промените е да няма преференция за случайно пътуващите, а да се дава на редовните ползватели на градския транспорт.
Градският транспорт в столицата отново ще бъде възобновен.
Още по темата:
- » Шофьор получи инфаркт, блъсна пешеходец и връхлетя върху витрината на магазин в София
- » При спецакция: Осем са задържани в София за наркотици
- » Населението в София гони 2 милиона, повече хора в още 46 града