Технологиите са секторът с най-голямо доверие, сочи глобалното проучване

Технологиите са секторът с най-голямо доверие,  сочи глобалното проучване
Pixabay
A A+ A++ A

Излязоха резултатите от глобалното проучване на доверието Еdelman Trust Barometer 2023. То се провежда за 23-та поредна година от глобалната комуникационна компания Edelman, на която AMI Communications e партньор за България. Проучването обхваща 32 000 респондента от 28 държави от всички континенти.

Ето и някои основни изводи:

· Бизнесът (62%) продължава да е институцията с най-голямо доверие в глобален мащаб. Следват неправителствените организации (59%), правителството (51%) и медиите (50%).

· Бизнесът е единственият, който се възприема като компетентен и етичен. По тези показатели той води пред правителството съответно с 53 и 30 пункта. Принос за оценката има отношението към служителите по време на пандемията и при завръщането на работа, както и решителни действия на повече от 1000 бизнеса за изтегляне от Русия след нахлуването й в Украйна.

· Приемането на бизнеса като етичен води до по-високи очаквания главните изпълнителни директори да имат водеща роля в дискусиите по социални проблеми.

· Икономическият оптимизъм намалява глобално (от 50% на 40%). В половината от страните, включени в проучването, увереността на респондентите, че семействата им ще живеят по-добре през следващите пет години спада с двуцифрен процент.

· Задълбочава се поляризацията в обществото. В около една четвърт от държавите тя е толкова силна, че според респондентите различията няма да могат да бъдат преодолени. Близо две трети от анкетираните наблюдават безпрецедентна липса на вежливост и взаимно уважение в обществото.

· Персоналните икономически страхове от загуба на работа (89%) и инфлация (74%) са толкова силни колкото притесненията от климатичната промяна (76%), ядрена война (72%) и недостига на храна (67%).

· От главните изпълнителни директори се очаква да използват ресурсите си, за да упражняват натиск върху силите, които създават разделение:

o 72% смятат, че те трябва защитават фактите и да разобличават псевдо науката, използвана да оправдава лошата социална политика.

o според 71% те са длъжни да изтеглят рекламните си бюджети от медии, които разпространяват дезинформация.

o 64% вярват, че компаниите могат да помогнат за увеличаване на взаимното уважение и да подсилят обединението в обществото като подкрепят политици и медии, които изграждат консенсус и сътрудничество.

· Най-голямо е доверието в учените (76%), моите колеги (73% от служителите) и моя главен изпълнителен директор (64% от служителите).

· Технологиите отново са секторът с най-голямо доверие (75%), следвани от образованието (71%), храни и напитки (71%) и здравеопазване (70%). С най-малко доверие се ползват социалните медии (44%).

Пълният доклад е достъпен тук.

#Еdelman Trust Barometer

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници