"Ройтерс": Интересът към новините е спаднал драстично

"Ройтерс": Интересът към новините е спаднал драстично

Pixabay

A A+ A++ A

Броят на хората, които проявяват силен интерес към новините, е намалял с около една четвърт през последните шест години, показва докладът на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ към Оксфордския университет. Към днешна дата 48% от хората по света се интересуват много или изключително от новините при 63% през 2017 г, подчерта Алесандра Галони, главен редактор на Ройтерс, при представянето на доклада.

"Доверието в новините е спаднало с още два процента през последната година и това е точно обратната тенденция на тази, която наблюдавахме по време на ковид пандемията. Все повече хора умишлено избягват новините. В Обединеното кралство, например, интересът към новините се е сринал от 70% през 2015-а до 43 % тази година."

Авторите на доклада представят доказателства, че аудиторията "продължава избирателно да избягва важни истории като войната в Украйна и кризата с разходите за живот, тъй като намалява депресиращите новини и се стреми да защити психическото си здраве", отчита Ник Нюмън - ръководител на екипа, изготвил доклада.

"Около половината от хората, които казват, че избягват новините, избягват всички новини като например сменят радиостанцията като започнат новините или ги подминават бързо в социалните мрежи. Втората група са хората, които се интересуват от новини, но предприемат действия да ги ограничат, като например проверяват по-рядко новинарските заглавия или избягват теми, които им създават тревога или напрежение."
Докладът за цифровите новини през 2023 г. заключава, че аудиторията на традиционните телевизионни и печатни медии продължава да се свива, но онлайн потребителите също проявяват по-малък интерес. Четирима от всеки десет души казват, че се доверяват на повечето новини, което е с два процентни пункта по-малко от миналата година, отбелязва Камал Ахмед - главен редактор на Новинарското движение.

"От гледна точка на новинарската индустрия нещата изглеждат по следния начин: кажи ми десет плашещи неща за света и после прогнозата за времето. За публиката обаче това не е добро предложение. Затова трябва да мислим за друга оферта, а тя е: напътствайте ме из света, дайте ми кураж и бъдете полезни."

Мнението му беше подкрепено и от Ник Нюмън.

"Данните ни показват, че над половината от хората, които умишлено избягват новините, искат да чуват повече положителни неща или журналистика, която предлага решения, както и обяснения по различни теми. Най-слаб е интересът към новините, които непрекъснато дават ъпдейти за големите събития от деня."

В същото време глобално проучване на "Ипсос" показва, че цели 86 процента от потребителите на интернет признават, че са се подлъгали по фалшиви новини. Според проведеното в 25 държави, сред 25 000 интернет потребители, изследване сочи, че основната платформа за разпространяване на подвеждаща информация е социалната мрежа Фейсбук. Участниците в анкетата смятат, че както правителствата, така и медийните компании трябва да се борят с проблема. Фалшивите новини допринасят за растящото недоверие към информацията в интернет и има негативно влияние върху икономиката и политическите дебати, предупреждава Алесандра Галони, пише "24 часа".

"За нас в Ройтерс доверието е валутата, с която боравим. То има централно място в работата ни и дори се ръководим от код, който наричаме "принципи на доверието" и който определя нуждата от осигуряване на независими, обективни и достоверни новини, без пристрастия."

#Ройтерс #медиите

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Свят
Последно от Свят

Всички новини от Свят »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници