В Англия подгониха покупките, направени чрез „безплатни“ приложения

В Англия подгониха покупките, направени чрез „безплатни“ приложения
A A+ A++ A

Английската служба за честна търговия започна разследване срещу автори на рекламирани като „безплатни“ приложения, които после карат потребителите да закупуват допълнително съдържание срещу реални пари. Причина за действието на регулатора станаха зачестилите оплаквания на родители, които остават изненадани, като открият, че тяхното дете е похарчило огромни суми, докато си е играело на телефона или таблета. Разследването има за цел да установи дали има "подвеждаща, агресивна или по друг начин нечестна" реклама, която да кара децата да харчат пари.

Едно от най-спорните заглавия е Smurf's Village на японския гигант Capcom. Още от 2011 играта редовно предизвиква родителски протести до властите заради натрупани от играещи деца сметки, които достигат до 100 долара на игрова сесия. В крайна сметка поне в App Store на Apple в момента Capcom си признава, че играта иска реални пари за допълнителното съдържание.

От самата индустрия засега се въздържат от коментари за евентуалните мерки на регулаторните органи, но с половин уста признават, че действително има заглавия, които са "свръхкомерсиализирани", но в същото време подчертават, че е "абсолютно възможно да се създаде отговорен модел за покупки от самото приложение".

Според изследвания на IHS Screen Digest в глобален мащаб само тази година потребителите ще похарчат над 8 милиарда долара за покупки от самите приложения, докато през 2011 тази сума е била само 3,2 милиарда. Това пък поставя собствениците на смартфони и таблети, които оставят децата си да играят на устройствата, в много сложна ситуация.

http://www.ft.com/intl/cms/s/0/92212934-a38f-11e2-ac00-00144feabdc0.html

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници